• AgnetaR

    Mens efter missfall

    Hej!

    Jag och min sambo kämpar på att bli gravida, med hjälp av ivf.

    Vi vart gravida på första försöket men det slutade tyvärr i missfall

    Vi vill inget annat än att försöka igen!

    Jag ska nu invänta två mensar och sedan välkomna vår lilla i frysen

    Men nu är det så att jag har fått min första mens efter missfallet, vilket glädjer mig att kroppen kommit i fas.

    Dock är den helt annorlunda, den påminner om missfallet.

    Ursäkta info nu, jag blöder typ inget i bindan enbart klumpar o blodflytningar när jag går på toaletten.

    Är allt som det ska eller ska jag uppsöka läkare?

    När jag var på undersökning efter missfallet sa läkaren att allt såg bra ut och att jag inte hade några rester.

    Men är det rester som kommer ut nu? Jag har inte ont, mer än "vanlig" mensvärk, jag har inte feber.

    Skulle va tacksam om jag fick svar på detta... Då jag bara vill att allt ska va normalt så vi kan välkomna den lille o hoppas på att det går vägen!!!

  • Svar på tråden Mens efter missfall
  • Ida3434
    AgnetaR skrev 2018-07-11 12:55:33 följande:

    Hej!

    Jag och min sambo kämpar på att bli gravida, med hjälp av ivf.

    Vi vart gravida på första försöket men det slutade tyvärr i missfall

    Vi vill inget annat än att försöka igen!

    Jag ska nu invänta två mensar och sedan välkomna vår lilla i frysen

    Men nu är det så att jag har fått min första mens efter missfallet, vilket glädjer mig att kroppen kommit i fas.

    Dock är den helt annorlunda, den påminner om missfallet.

    Ursäkta info nu, jag blöder typ inget i bindan enbart klumpar o blodflytningar när jag går på toaletten.

    Är allt som det ska eller ska jag uppsöka läkare?

    När jag var på undersökning efter missfallet sa läkaren att allt såg bra ut och att jag inte hade några rester.

    Men är det rester som kommer ut nu? Jag har inte ont, mer än "vanlig" mensvärk, jag har inte feber.

    Skulle va tacksam om jag fick svar på detta... Då jag bara vill att allt ska va normalt så vi kan välkomna den lille o hoppas på att det går vägen!!!


    Jag har nyligen gått igenom ett utomkvedshavandeskap och fick min första mens för ett par veckor sedan. Jag blödde mer än vanligt och hade kraftigare mensvärk. 

    Jag tror inte du behöver oroa dig. Avvakta några dagar. Har de sagt att allt ser bra ut så gör det nog det. 

    Lycka till Kram
  • EpicNurse

    Första mensen efter en graviditet brukar vara rikligare än normalt och ofta innehålla lite mer slemhinna och en och annan graviditetsrest. Därför kan det påminna om missfallsblödningen.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Mens efter missfall