• Anonym (Vad sårar mest)
    Äldre 11 Jul 14:26
    900 visningar
    2 svar
    2
    900

    Otrohet vs känslor

    Jag träffade min sambo via ett onlinespel. Under samma period chattade jag rätt mycket med flera olika men det var bara min sambo som jag verkligen fick känslor för. Vi träffades ett halvår efter första kontakten. Då hade vi haft daglig kontakt och pratat en del i telefon.

    När vi väl blev ett par så tappade jag kontakten med de flesta eftersom jag inte spelade så mycket. Men jag höll kontakten med en annan man. Jag ser honom som en vän, absolut inget mer. Och han säger detsamma. Vi kan diskutera det mesta och klickar bra på vänskapligt plan.

    Häromdan började jag och min sambo att prata om otrohet och han menade på att om jag skulle få känslor för någon annan (han menade min onlinekompis) så skulle han packat och stuckit direkt utan att bli arg eller sårad. Ledsen o besviken såklart. Men om jag skulle gå bakom ryggen och vara otrogen utan känslor så skulle det vara tusen gånger värre. För honom hade det varit höjden av elakhet.

    Jag kommer ALDRIG att bedra min sambo. Finns inte på kartan. Men jag vill inte att han ska gå och fundera om chansen finns med den här andra mannen.

    Vad tycker ni? Ska jag säga upp bekantskapen men min killkompis bara för att verkligen poängtera att jag är allvarlig, eller bör min sambo bara lita på att jag inte gör nått dumt?

    Han har själv tillgång till mitt konto och kan läsa hela chatthistoriken om han skulle vilja men han säger att det inte behövs.

    Jag är glad att jag har en sambo som värderar otrohet likadant som jag gör. Och jag litar på honom.

    Kan även tillägga att han absolut inte är svartsjuk, vi bara kom till att diskutera just min killkompis.

  • Svar på tråden Otrohet vs känslor
  • Anonym (YNWA)
    Äldre 11 Jul 15:40
    #1

    Jag tycker inte du ska säga upp bekantskapen med din killkompis. Du är ju redan helt öppen med att bekantskapen finns och din partner kan läsa allt ni skriver. Det är ju jättebra.


    Du måste ju kunna ha kompisar av det motsatta könet utan att du eller din partner tycker det är ett problem.
    Ni verkar hantera det bra så här långt, skapa inte ett problem där det inte finns något...

  • Anonym (A)
    Äldre 11 Jul 15:44
    #2
    Anonym (YNWA) skrev 2018-07-11 15:40:06 följande:

    Jag tycker inte du ska säga upp bekantskapen med din killkompis. Du är ju redan helt öppen med att bekantskapen finns och din partner kan läsa allt ni skriver. Det är ju jättebra.


    Du måste ju kunna ha kompisar av det motsatta könet utan att du eller din partner tycker det är ett problem.
    Ni verkar hantera det bra så här långt, skapa inte ett problem där det inte finns något...


    Håller med
Svar på tråden Otrohet vs känslor