• Äldre 11 Jul 17:29
    686 visningar
    3 svar
    3
    686

    har jag diagnos?

    har alltid varit en positiv och utåtriktad person men jag har jätte svårt att leva i nuet i bland? det låter konstigt men jag känner mig ofta typ ensam i mitt boende där jag bor själv, gör liksom inte så mycket även om man inte behöver det. 

    Vissa dagar får jag även social fobi, svårt att hantera vissa situationer, medan jag sedan nästa dag kan klara mig jätte bra själv och resa utan problem. 

    Vet inte om många fattar hur jag menar men har liksom svårt ''att se dagen''? och ta vara på den, att vara nöjd. 

    Har jag någon diagnos?

  • Svar på tråden har jag diagnos?
  • Anonym (L)
    Äldre 11 Jul 17:36
    #1

    Hej

    Hur gammal är du? Låter som nåt som de flesta kan känna igen sig i. Alla behöver något att göra de timmar man inte studerar eller arbetar. Har du några intressen som du ägnar dig åt?

    Baserat på det du skrev låter det mer som att du fått för dig att folk i allmänhet kan leva i nuet. Vilket jag bara skulle säga är en del av den lycklighetskultur som råder i världen idag.

  • Äldre 11 Jul 17:43
    #2

    Om du hade haft en diagnos hade du vetat om det.

    Social fobi är däremot en diagnos. Den innebär inte att man vissa dagar har svårt att hantera vissa situationer.

    Gissar att du är en helt vanlig person med dina svårigheter och egenheter. En del i att vara människa.

    Om du är mycket orolig eller har svårt att hantera ditt liv kan du ta kontakt med din husläkare (i första hand).


  • Äldre 11 Jul 22:34
    #3

    Nej, du har ingen diagnos innan du har gjort en utredning och en läkare  har konstaterat resultatet som "en diagnos".

Svar på tråden har jag diagnos?