• Anonym (Mat)

    Jag somnar hungrig ikväll

    Lång historia kort blivit ensam med tre barn, har fast jobb men betar av skulder mitt x tog på mig så det går verkligen inte runt. hursomhelst sen han lämna oss har vi ännu inte fått hjämp med billigare boende. Jag och barnen går knappt runt. dom har mat och allt nödvändigt men ikväll hade jag inget att äta. Så tragiskt och overkligt. Jag har ingen närstående här heller. Barnen vill så gärna till badet på lördag och jag hoppas jag får lite grejer sålt lokalt innan dess. Trodde aldrig jag skulle ligga här ensam med tre små och somna riktigt hungrig. Förlåt för snyft inlägg men jag behövde bara skriva av mig.

  • Svar på tråden Jag somnar hungrig ikväll
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)

    På vilket sätt hamnade skulderna på dig? Tog ditt ex lånen utan att du visste något? Hur stora lån gäller det?

  • Anonym (Mat)
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2018-07-13 00:51:30 följande:

    På vilket sätt hamnade skulderna på dig? Tog ditt ex lånen utan att du visste något? Hur stora lån gäller det?


    Ja precis. Jag betalar ca 4000kr i mån på de lånet
  • Anonym (Mat)
    Anonym (Nja) skrev 2018-07-13 00:58:16 följande:

    Vad skall barnen äta imorgon?


    Köttfärssås och spagetti.
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)
    Anonym (Mat) skrev 2018-07-13 01:00:20 följande:
    Ja precis. Jag betalar ca 4000kr i mån på de lånet
    Hur betalades lånet ut och hur fick ditt ex tag på pengarna?
    Om du inte skrivit din namnteckning på något lånepapper eller på annat sätt medverkat så ska du polisanmäla ditt ex.

  • Anonym (Nja)
    Anonym (Mat) skrev 2018-07-13 01:01:02 följande:

    Köttfärssås och spagetti.


    Bara? På hela dagen? Och i övermorgon? Jag har svårt att se att du skall svälta i 6 dagar tills barnbidraget kommer, men alla 3 barn har samtidigt tillräckligt med mat. Kunde du inte baka lite scones till dig själv ikväll? Eller havregrynsgröt? Det har du garanterat råd med om du har råd med 6 dagars mat till tre barn.
  • Anonym (A)

    Testa att ansöka om hjälp hos Giving People, de kan vara snabba.

  • Fru Nyckelpiga
    Anonym (A) skrev 2018-07-13 01:13:34 följande:

    Testa att ansöka om hjälp hos Giving People, de kan vara snabba.


    Ja, de hjälper. Testa.
  • Anonym (Nej)

    Men så hemskt. Här jag bor brukar man kunna hämta matkassar från vissa kyrkor gratis. Så kolla runt lite på nätet om ni har något sånt i din stad. Ria brukar ha gratis frukost tror även lunch.

  • Anonym (swich?)

    Det finns också en sida på Facebook som heter swichakuten, och några liknande.

Svar på tråden Jag somnar hungrig ikväll