• Mom2be262

    Babysim - kläder, blöja etc?

    Hej! Ska på babysim med min dotter som då är ca 3-4 månader.. de har rekommenderats badblöja men ska hon ha något över, typ badtrosor eller baddräkt? Eller är det löjligt? Jag har som ni förstår inga barn sedan innan är helt ny på området! Ska man ha engångsblöjor eller inte? Vilka var bäst?

  • Svar på tråden Babysim - kläder, blöja etc?
  • BuoBä

    Kolla upp en gång till om det verkligen är badblöja de ska ha.

    Där vi gick på babysim skulle de absolut _inte_ ha badblöja, utan badbyxor som går att dra åt runt benen. Alla kompisar som gått på olika ställen runt om i landet har också fått de instruktionerna.

  • Mom2be262
    BuoBä skrev 2018-07-13 09:49:44 följande:

    Kolla upp en gång till om det verkligen är badblöja de ska ha.

    Där vi gick på babysim skulle de absolut _inte_ ha badblöja, utan badbyxor som går att dra åt runt benen. Alla kompisar som gått på olika ställen runt om i landet har också fått de instruktionerna.


    Konstigt! Här är i Stockholm, instruktören skrev såhär i Mail; Badblöja är det som rekommenderas, då risken annars kan vara stor för olycka
  • Mom2be262
    BuoBä skrev 2018-07-13 10:07:54 följande:

    Hm. Jag hade kollat ändå om de verkligen menar engångsblöjor (eller den typen). Enligt vår instruktör lyfter de barnet i vattnet så de får fel läge.

    Byxorna kallas tydligen badblöja de också, se tex: imsevimse.se/produkt-kategori/badklader/badbyxor/


    Tack för tipset, har frågat nu så får vi se vad de säger :)
  • BuoBä
    Mom2be262 skrev 2018-07-13 11:20:54 följande:

    De sa nu att de rekommenderat imse vimse!


    Imse vimse är praktiska i och med knapparna i sidan. Är de lite stora runt benen kan man sy några stygn för hand så de smiter åt ordentligt.
  • Mom2be262
    BuoBä skrev 2018-07-13 11:25:55 följande:

    Imse vimse är praktiska i och med knapparna i sidan. Är de lite stora runt benen kan man sy några stygn för hand så de smiter åt ordentligt.


    Tack då ska jag testa!
Svar på tråden Babysim - kläder, blöja etc?