• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 13 Jul 12:12
    950 visningar
    1 svar
    1
    950

    Magkänsla att han är otrogen

    Hur skulle ni rekommendera att att man hanterar magkänslan att ens resp är otrogen? Jag har inget bevis på det, utifrån känslan har växt fram mer och mer efter en incident kring midsommar.

    Jag upptäckte ett par veckor före midsommar att han på google gjort en sökning på en tjejs instagram-konto, en tjej som jag vet är i 20årsåldern (han är 38) och som håller på med poledance. Därmed mycket lättklätt, gärna i underkläder etc. 

    Senare såg jag ett sms där han sparar länkar till olika instagramprofiler (hann dock inte öppna dem) och han själv har inte instagram. Så jag frågade honom om det och då vänder han bara på det att han bara tittar runt, samma sak som jag gör (som har instagram). Jag köpte inte riktigt den förklaringen, för jag resonerar som så att om man bara kikar runt så finns inte behovet att spara länkar. Till slut kom det fram att han sparat länkar till profiler där han tycker att tjejerna som har dom är "fina". 

    Jag är inte naiv och förstår att oavsett om man är i ett förhållande eller ej, så är det övervägande risk att det alltid kommer finnas andra som ens partner tycker är mer attraktiva än en själv. Men jag förstår verkligen inte varför har känner behovet av att leta på instagram? Känns verkligen som att jag inte alls duger, varken som person eller utseendemässigt. Han vet hur dåligt självförtroende jag har kring mitt utseende, både ansikte och kropp, så det känns jättejobbigt att han rättframt sa att han tittar på tjejer på instagram, speciellt när jag till vis utsträckning vet vilken typ av bilder...


    Jag är livrädd att han ska vara otrogen och jag därmed bli ensam, då vi väntar bebis mot slutet av året. Jag vill gärna höra vad ni genuint skulle tänka om ni var i samma situation som jag, men behöver inga elakheter även om ni tycker att jag överdriver, det är jobbigt nog som det är.

  • Svar på tråden Magkänsla att han är otrogen
  • Anonym (Aja)
    Äldre 13 Jul 23:03
    #1

    Var inte orolig. Dina hormoner gör det och du är gravid, inte konstigt att tvivla. Ni kan väl ha ett helt öppet samtal där du beskriver hur du känns, du behöver inte tycka att det är pinsamt eller ta upp detaljerna. Förmodligen har han bara kollat runt lite och det vill han ju hest inte säga till tjejen han älskar o väntar barn med.

    Lycka till!

Svar på tråden Magkänsla att han är otrogen