• Anonym (kvinn­a35)
    Äldre 14 Jul 05:18
    5685 visningar
    4 svar
    4
    5685

    Hur länge tar det för svamp i underlivet att gå bort

    Kände första symptomen av svamp i underlivet för ett par dagar sedan. Igår köpte jag Canesten åt mig och jag har ett minne av att det tidigare lindrat symptomen åt mig genast. Nu gjorde det inte. Jag vaknade i natt av att jag var helt svullen och klådan är verkligen obehaglig. Hur länge tar det för er innan Canesten hjälper mot symptomen? Är det vanligt att det tar flera dagar?

    Vanligtvis skulle jag inte  genast vara orolig men jag hade sex för en vecka sedan. Vi använde kondom men han satt den in i mig en gång utan. Jag vet inte hur lätt könssjukdomar smittar och det här känns verkligen som vanlig svamp....men kan inte ändå låta bli att vara orolig. Varför gillar män för den delen att stick in den en sväng utan kondom fast man tänkt använda kondom? Det är inte första gången det händer mig. Hoppas de att man skall tycka det är så skönt att man ber dem skippa kondomen?

  • Svar på tråden Hur länge tar det för svamp i underlivet att gå bort
  • Anonym (.)
    Äldre 14 Jul 08:27
    #1

    Låter som det är läge att testa sig för könssjukdomar...

  • Äldre 14 Jul 23:22
    #2

    Beror på. Jag har haft svampinfektioner som blivit bättre efter 2 vagitorier.. Men jag har också haft svampinfektioner som inte blivit bättre förrän efter typ 1-2 månader, haha.. Det största misstaget du kan göra är att sluta kuren när symtomen är borta - fortsätt ALLTID behandla i några dagar till (med kräm). :) Gjorde misstaget att inte fortsätta kuren en gång och jag fick den värsta svampinfektionen någonsin som krävde en dubbel kur. Kunde inte ens sitta still, haha..

  • Äldre 14 Jul 23:23
    #3

    Men ja, om det inte försvinner pga. det kanske du bör testa dig för någon/några könssjukdomar. :)

  • Anonym (kvinn­a35) Trådstartaren
    Äldre 15 Jul 05:14
    #4
    JLES skrev 2018-07-14 23:22:45 följande:

    Beror på. Jag har haft svampinfektioner som blivit bättre efter 2 vagitorier.. Men jag har också haft svampinfektioner som inte blivit bättre förrän efter typ 1-2 månader, haha.. Det största misstaget du kan göra är att sluta kuren när symtomen är borta - fortsätt ALLTID behandla i några dagar till (med kräm). :) Gjorde misstaget att inte fortsätta kuren en gång och jag fick den värsta svampinfektionen någonsin som krävde en dubbel kur. Kunde inte ens sitta still, haha..


    Tack för svaret. Tänker verkligen fortsätta använda krämen fast symptomen slutar. Glad

    Tror jag haft tur och det är på riktigt bara frågan om svamp den här gången. Symptomen är lite lindrigare idag vilket jag antar att betyder att kuren fungerar. Glad
Svar på tråden Hur länge tar det för svamp i underlivet att gå bort