• SupersurasunkSara

    HJÄLP, vad ge svärmor i present?

    Jag är totalt urkass på växter överlag så jag har noll koll. 

    Svärmor fyller 75 och önskar sig bara blommor. Eftersom vi bor ca 60 mil från varandra brukar vi skicka blombud. Men i år ska vi åka ner och då vill jag hellre ge något annat. 

    Hon har liten tomt så några buskar får inte plats, hon har intresse av växter som ni förstår så det finns en del redan. Jag funderar på en fin kruka med blommor och ev dekorationer i, kanske tre st i olika stl som hör ihop, vad tror ni om det? För utomhusbruk alltså, kan även vara vackra, lite ovanliga blommor som man kan ha inne med. 

    All hjälp mottages tacksamt och om det är växter som inte tål att färdas i bil ca 7 tim (med stopp) så måste de finnas i butik nära Kävlinge. 

    Tack på förhand! 

  • Svar på tråden HJÄLP, vad ge svärmor i present?
  • SupersurasunkSara
    Virriga Vera skrev 2018-07-14 08:01:27 följande:

    Varför inte ta med svärmor till Blomsterlandet i Rydebäck och låt henne handla vad hon själv vill ha. Sedan kan ni bjuda henne på lunch på Tomatens hus.


    Nej, det kommer vi inte hinna med tyvärr. 
    Dexter dot com skrev 2018-07-14 09:03:06 följande:

    Kan du inte ge henne en resa till en trädgårdsmässa eller liknande?


    Nja, hon reser inte gärna långt från hemmet. De enda mässorna är väl i Sthlm? 
  • SupersurasunkSara
    Ballon79 skrev 2018-07-14 15:07:00 följande:

    Veras förslag är bäst! Vaddå inte hinner? Hur kort tid ska ni träffas efter att ha rest 7 h?


    Vi åkte dit på söndagen och hem på onsdagen. Måndagen gick åt till förberedelser och sånt, tisdagen var festen och så var det onsdag. Hon fick iaf en stor kruka med växter i som hon kan ha ute och hon blev jätteglad  
Svar på tråden HJÄLP, vad ge svärmor i present?