• JessicaPersika01

    Bim+3 negativt test

    Hallå!

    Jag och min kille bestämde innan jul att vi skulle försöka börja skaffa barn. Det tog sig direkt men slutade i missfall i vecka 5. Efter det var jag på gynkontroll och vi fick grönt ljus att köra igen. Än en gång gick det direkt efter MF, men blev ytterligare ett MF i vecka 6. Sedan dess har det inte tagit sig, och min mens har alltid gått som klockan, den diffar aldrig. Förrän nu.

    Har använt clearblue monitor och skulle fått mensen nu i onsdags men fortarande ingen mens i sikte. Testen jag har gjort visar alla negativt. Vad tror ni, kan jag vara gravis ändå? Har haft huvudvärk och varit väldigt trött det sista, men kan oxå bero på värmen.. men som sagt, min mens kommer alltid på dagen rätt så förstår inte hur det kan bli negativa tester! De andra gångerna jag blev gravid visade det positivt damm dag som mensen skulle komma och även innan.. kan det vara så olika?

    Äl hade jag väldigt sent denna månaden, dag 19-20, och har alltid en cykel på 28 dagar.

    Så vad tror ni?? Någon som varit med om samma sak??

  • Svar på tråden Bim+3 negativt test
  • Anonym (Anonymious)

    Men om ÄL kom sent denna månaden på dag 19-20 borde du rimligtvis få mens dag 33-34. Det vanligaste är att ha 14 dagars lutealfas (mellan mens och ÄL). Kommer ÄL senare än vanligt kommer också mensen senare. Brukar du ha ÄL runt dag 14 annars med 28 dagars cykel, borde alltså mensen komma på dag 33-34 när ÄL var sen.

  • JessicaPersika01

    Konstigt när alltid mensen alltid varit regelbunden.. när jag har trott jag har haft äl så har jag väl förmodligen inte haft det, har använt kalendermetoden förut..

Svar på tråden Bim+3 negativt test