• Kellie13

    En fråga om foglossning

    Hur snabbt efter man fött barn brukar foglossningen släppa? Har såna problem på nätterna då det gör så jävla ont att vända mig om så jag bara LÄNGTAR tills allt är över och man kan sova utan smärta.

  • Svar på tråden En fråga om foglossning
  • Teady111

    För mig tog det ungefär en månad så var besvären helt borta, men det kan nog vara väldigt individuellt.

  • Kellie13
    Teady111 skrev 2018-07-14 19:00:25 följande:

    För mig tog det ungefär en månad så var besvären helt borta, men det kan nog vara väldigt individuellt.


    Åh herregud så länge! SUCK! Skrikandes Tack för svaret!
  • basio

    Efter min dotter tog det tre år, hon var barn nr 3. Besvären efter fyran har jag fortfarande, han fyller snart 1 år. Men besvären blir ju mindre med tiden även om de finns kvar till viss del. Just sovandet är ganska smärtfritt.

  • Älgdromedaren

    Min äldsta är sex och min yngsta är tre. Kroppen är inte sog lik och min höft kan fortfarande låsa sig. Att jobba med knipövningar regelbundet hjälper att stärka bäckenmuskulaturen och kommer att göra det enklare efter förlossningen att ?komma tillbaka?. Med min första hade jag stark bäckenbotten. Nu efter andra är den riktigt svag och jag kommer behöva en operation. Så alla kan ju inte knipa liksom, även fast det är så bra.

    Men som svar på din fråga, tråkigt nog är det väldigt individuellt. Men kämpa på med knipen och svalka dig massa. När bebisen är här kommer foglossningen stå i skuggan. Kram

  • Kellie13
    Älgdromedaren skrev 2018-07-14 22:40:10 följande:

    Min äldsta är sex och min yngsta är tre. Kroppen är inte sog lik och min höft kan fortfarande låsa sig. Att jobba med knipövningar regelbundet hjälper att stärka bäckenmuskulaturen och kommer att göra det enklare efter förlossningen att ?komma tillbaka?. Med min första hade jag stark bäckenbotten. Nu efter andra är den riktigt svag och jag kommer behöva en operation. Så alla kan ju inte knipa liksom, även fast det är så bra.

    Men som svar på din fråga, tråkigt nog är det väldigt individuellt. Men kämpa på med knipen och svalka dig massa. När bebisen är här kommer foglossningen stå i skuggan. Kram


    Ok tack snälla för dom orden!
  • Linneisen
    Kellie13 skrev 2018-07-14 18:48:45 följande:

    Hur snabbt efter man fött barn brukar foglossningen släppa? Har såna problem på nätterna då det gör så jävla ont att vända mig om så jag bara LÄNGTAR tills allt är över och man kan sova utan smärta.


    Direkt i princip, blev det bättre. Fortfarande ont men betydligt bättre. Släppte helt efter 2 månader har jag för mig.

    Nu gravid med barn nummer 2 och foglossningen började redan i vecka 10.

    Har du någon gravidkudde att rekommendera?
  • GAndrea
    Kellie13 skrev 2018-07-14 19:09:15 följande:

    Åh herregud så länge! SUCK!  Tack för svaret!


    Oj då! Om du tycker 1 månad är länge :S

    Mina försvann efter ca en vecka första gången, hade ingen foglossning andra.

    Min faster har fortfarande besvär. Kan inte gå längre än 2 km, inte i uppförsbackar eller i skogen. Dottern är född 2008, så 10 år... :'(
  • Kellie13
    Linneisen skrev 2018-07-15 22:21:46 följande:
    Direkt i princip, blev det bättre. Fortfarande ont men betydligt bättre. Släppte helt efter 2 månader har jag för mig.

    Nu gravid med barn nummer 2 och foglossningen började redan i vecka 10.

    Har du någon gravidkudde att rekommendera?
    ok tack snälla för att du svarade. nä tyvärr använder jag ingen sån kudde, använder en vanlig mellan benen men skulle nog behövt köpa nån, men nu e det ju snart dags att föda.
  • Kellie13
    GAndrea skrev 2018-07-15 22:38:57 följande:
    Oj då! Om du tycker 1 månad är länge :S

    Mina försvann efter ca en vecka första gången, hade ingen foglossning andra.

    Min faster har fortfarande besvär. Kan inte gå längre än 2 km, inte i uppförsbackar eller i skogen. Dottern är född 2008, så 10 år... :'(
    mm d känns länge med tanke på hur ont jag har på nätterna och jag har haft det sen halva graviditeten ungefär så e rätt less på att sova dåligt pga det.
  • Linneisen
    Kellie13 skrev 2018-07-16 08:56:00 följande:

    ok tack snälla för att du svarade. nä tyvärr använder jag ingen sån kudde, använder en vanlig mellan benen men skulle nog behövt köpa nån, men nu e det ju snart dags att föda.


    Det gör mycket att magen försvinner också efter förlossningen. Då kan man ligga på andra avlastande sätt :)
  • Themis

    Jag har min kvar ännu 14 år senare...så gnäll lagom.


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Kellie13
    Linneisen skrev 2018-07-16 09:48:20 följande:
    Det gör mycket att magen försvinner också efter förlossningen. Då kan man ligga på andra avlastande sätt :)
    ja gud så skönt det ska bli o bli lite mindre igen! Skrattande
  • Kellie13
    Themis skrev 2018-07-16 09:50:45 följande:

    Jag har min kvar ännu 14 år senare...så gnäll lagom.


    Du var tvungen att skriva ett inlägg när du bara skulle vara otrevlig? Nödvändigt! 
Svar på tråden En fråga om foglossning