• Anonym (Kärit­vå)
    Äldre 14 Jul 20:47
    2881 visningar
    9 svar
    9
    2881

    Kär i två kvinnor

    Vad gör man när man är kär i två tjejer som båda vill vara med mig.

    Träffade för några år sedan en tjej som var upptagen i ett äktenskap, vi båda var vansinnigt förälskade under lång tid, vi kom varandra väldigt nära (inget sex av respekt), drömde om ett liv tillsammans, bilda familj och allt, men hon ville inte lämna sitt dåliga förhållande, så jag gjorde det enda rätta och gick vidare...

    Började efter ett tag dejta en arbetskollega som jag känt ett tag och vi trivs otroligt bra tillsammas, samma humor, skrattar mycket, bra sex, men vet inte om jag vill leva ihop...

    När den första tjejen fattade att jag menade allvar och att hon inte kunde få mig lämnade hon sin man(vilket hon velat långt innan mig) och gör allt för att vara med mig och vinna mig tillbaka.

    Den första har jag länge velat leva ihop med och hon vill göra allt för att få oss att fungera.

    Men jag är nu med en tjej som jag trivs bra med men som jag inte kan se något långsiktigt med.

    De känner till varandra och jag har sedan start varit ärlig med båda.

    Någon klok som har något råd att ge?

  • Svar på tråden Kär i två kvinnor
  • Anonym (Z)
    Äldre 14 Jul 20:51
    #1

    Fimpa kollegan. Satsa på ettan.

  • Äldre 14 Jul 21:48
    #2

    Ettan. Det är ju hon du älskar på riktigt och hon verkar verkligen älska dig också. Tvåan är "vanlig" bra relation. Ettan är speciell. Bryt med 2an och satsa på ettan. Det finns många 2or om det går fel med ettan, men bara en etta :) Lycka till!

  • Äldre 14 Jul 21:48
    #3

    Om du inte kan se nåt långsiktigt med den ena så är väl saken rätt så klar?!

    Annars går det ju faktiskt att vara ihop med fler samtidigt om alla är ok med det.

  • Anonym (Kärit­vå) Trådstartaren
    Äldre 14 Jul 23:29
    #4

    Tack för intressanta kommentarer

    Det känns så svårt känslomässigt att gå tillbaka till den första tjejen. Det tog så otroligt mycket kraft att vänta på någon som var upptagen, som gång på gång skulle skilja sig men det hände inte.

    Och det tog mig väldigt mycket kraft, mod och viljestyrka att bryta upp och säga att jag inte orkar vänta längre...

    Känner det svårt att öppna hjärtat helt igen, lita på och kanske till och med bli sårad igen.

    Speciellt när jag dejtar en tjej jag har det bra med. (Vilket kanske är för tidigt att säga om det funkar i längden med, men det funkar ju så bra nu)

  • Anonym (Samma­?)
    Äldre 14 Jul 23:44
    #5

    Visst tusan har du haft en tråd ute om samma grej innan? För 6-8veckor sedan. Om det är du så hoppas jag att båda damerna har dragit vid detta laget.

    Om d inte är du så ber jag om ursäkt och säger att brud nr ett ska fimpas. Hon har sumpat sin chans

  • Anonym (...)
    Äldre 14 Jul 23:52
    #6
    Anonym (Käritvå) skrev 2018-07-14 23:29:29 följande:

    Tack för intressanta kommentarer

    Det känns så svårt känslomässigt att gå tillbaka till den första tjejen. Det tog så otroligt mycket kraft att vänta på någon som var upptagen, som gång på gång skulle skilja sig men det hände inte.

    Och det tog mig väldigt mycket kraft, mod och viljestyrka att bryta upp och säga att jag inte orkar vänta längre...

    Känner det svårt att öppna hjärtat helt igen, lita på och kanske till och med bli sårad igen.

    Speciellt när jag dejtar en tjej jag har det bra med. (Vilket kanske är för tidigt att säga om det funkar i längden med, men det funkar ju så bra nu)


    Kärlek är att riskera att bli sårad. Du riskerade allt för henne och nu riskerade hon allt för dig. Jag tycker ni är ganska jämställda nu. Men nu har du blivit bekväm och vågar inte bryta upp fast du inte ser en frantid med din nuvarande. Ni är i exakt samma situation som i början fast omvänt! Gör nu det som du hoppades och önskade att hon skulle göra då. Det är skrämmande. Det tyckte nog hon med och därför tog det så länge för henne att våga släppa sin dåvarande. Men hon gjorde det mest skrämmande för dig.

    Hur skulle du känna nu om nr 1 till slut ger upp på dig och träffar en ny? Det kommer ju hända till slut om du inte väljer henne. Och då har du ingen chans till något långsiktigt eftersom du inte vill ha det med nr 2.
  • Pentra
    Äldre 15 Jul 00:43
    #7

    Om du verkligen älskar båda två, och tjejerna vet om varandra; kan tresamhet vara en lösning för er? För, om du älskar båda lika mycket, och om tjejerna förstår och accepterar att du är polygam, så är tresamhet helt rätt. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Dontb­lameme­)
    Äldre 28 Jul 23:17
    #8

    Hade fimpar Ettan. Ni har ju heller inte haft någon riktig relation så inte säkert det hade funkat så bra ändå. Nu fick hon spel när du har en annan...

    Lycka till

  • Anonym (A)
    Äldre 29 Jul 19:17
    #9
    Anonym (Dontblameme) skrev 2018-07-28 23:17:03 följande:
    Hade fimpar Ettan. Ni har ju heller inte haft någon riktig relation så inte säkert det hade funkat så bra ändå. Nu fick hon spel när du har en annan...

    Lycka till
    Håller med
Svar på tråden Kär i två kvinnor