• sophia08

    Sålt min lägenhet vad göra med gardiner

    Hej jag har precis sålt min Lägenhet en vindsvåning. Min fråga är att i lägenheten finns det flera fönster och jag har gardiner i en del fönster och i resten persienner. Jag har specbeställt allt och det är uppsatt av gardinbutiken som jag köpte det ut av och jag har lagt mer minst 30000 Och fick jag en bra pris eftersom det var en vän till min pappa. Jag är inte en snål person men jag har ingen list att skänka bort allt jag jag har mejlat köparen och skickat smsm om dom vill köpa det till ett bra pris men inte fått något svar. Gardinerna ser jag som självklarhet att det inte ingår i köpet men hur är det med persiennerna? dom sitter innanför fönstret.????

  • Svar på tråden Sålt min lägenhet vad göra med gardiner
  • viseversa

    Plocka ner dom då. Du kan inte kräva att Jon ska betala. Dock tycker jag det är smått snålt att plocka ner persienner som passar fönstren men som sagt plocka ner och ställ i källaren då om du inte vill "bjuda" på det. Så kam du gå ner då och då i källaren och känns lite på dom. För dom lär ju inte passa någon annan stans. Och vad är ett "bra pris" för dig? Vad du lagt ner är inte relevant. Du valde själv att skaffa persienner men det kan du inte kräva att köparen ska betala dig för. Om hon nu inte vill det och tycker det är en självklarhet att betala såklart. När vi flyttade hit var det persienner i alla fönster. Inte bad den förra hyresgästen om pengar för dom. Även fast man här betalar sånt själv. När dom sitter där räknas dom ofta in med lägenheten. Och vill du inte bjuda på det får du plocka ner dom.

  • Poppy75

    Jag tror att persienner inuti fönster ingår i köpet om inget annat är sagt. Vad stog med i objektsbeskrivningen ?

  • Ms H

    Persienner hör till bostaden. Såvida ni inte tydligt avtalat att de inte ingår, så följer de med i köpet. Gardinerna kan du fråga om köparen vill betala för, men det är ju inte säkert att man har samma smak.

  • sophia08

    Snålt och snålt men nibhwt jag kollat upp det och persiennerna är inget som ingår i löftet spec om dom siitwr utanpå fönstret. Jag frågade om köparen vill köpa allt men inget var så jag tolkar set som nej och grannen i huset som har samma fönster som mig vill väldigt gärna köpa det mesta. Vi har redan varit väldigt snälla mot köparen och gått med på tidigare inflyttning fast det kommer orsaka en det problem för oss och varit generös mens en del andra saker som vi låter vara kvar i lägenheten. Så ja om jag nu har lagt ner en kostnad på 30000 kr Så har jag ingen list att skänka bort allt hade tänk att om vinkande fö in lite pengar så kommer jag en del till min dotter som vill skänka det till välgörenhet.


    T et
  • viseversa
    sophia08 skrev 2018-07-15 00:31:22 följande:
    Snålt och snålt men nibhwt jag kollat upp det och persiennerna är inget som ingår i löftet spec om dom siitwr utanpå fönstret. Jag frågade om köparen vill köpa allt men inget var så jag tolkar set som nej och grannen i huset som har samma fönster som mig vill väldigt gärna köpa det mesta. Vi har redan varit väldigt snälla mot köparen och gått med på tidigare inflyttning fast det kommer orsaka en det problem för oss och varit generös mens en del andra saker som vi låter vara kvar i lägenheten. Så ja om jag nu har lagt ner en kostnad på 30000 kr Så har jag ingen list att skänka bort allt hade tänk att om vinkande fö in lite pengar så kommer jag en del till min dotter som vill skänka det till välgörenhet.
    men plocka ner dom då. Vad väntar du på?
Svar på tråden Sålt min lägenhet vad göra med gardiner