• LevLivet

    Läggdags?

    Min son är 10 år och 6 månader. Nu har jag semester och han är ledig. När brukar ni lägga era barn i samma ålder under semestern? :)

  • Svar på tråden Läggdags?
  • SilverEmma

    Mina ungar är 8 och 9. Vi låter ungarna vara uppe längre de flesta kvällar nu i sommar, men de vet att standard läggtid är kl 20 så om jag och maken vill ha en lugn kväll utan dem så åker de i säng då utan att gnälla. Håller de sig bara lugna eller om vi gör något speciellt så får de lägga sig när de är trötta, igår satt vi uppe till 23. 

  • whitestar

    Min son har nyss fyllt 11 och är hemma själv då jag jobbar en vecka till. Han får lägga sig o sova senast 12 men ibland brukar han fuska o se på tv en stund i sängen . Men då blir han trött dan efter eftersom han stiger upp kl 10 dagen efter (hans val ställa klockan ) kommer nog vara samma tider för han få vi alla har semester

  • nnnnnnnn

    vår 10-åring orkar inte, men tror att energin räcker till... så vi lägger ca 21-21.30, efter läsning, sen blir det ljudbok ca 15-30 min. Annars fungerar inte dagarna, då det är full rulle med studsmatta, cykla på gatan osv.

  • sötnosen

    Min 10-åring har läggtid kl.21 på helger och skollov, somnar väl ungefär en timme senare innan hon har gjort sig i ordning, plockat undan och läst en liten stund. Det är det normala. Sen kan det såklart bli undantag någon gång.

Svar på tråden Läggdags?