• Elefant123

    Egoistiskt sex

    Min man och jag har problem i sexlivet. Han vill mycket oftare än mig och jag får aldrig en chans att vilja. Han blir snabbt kåt och då vill han ha action direkt, jag däremot får ofta ont under sex och har lite svårt att komma igång ordentligt ibland. Därför vill jag gärna ha mys, gos, förspel och massa tid -vilket han vet. Känns som att han knappt vill ta i mig längre. Trots att jag har pratat öppet och berättat vad jag tycker är skönt blir det ingen skillnad. Han kan på sin höjd sträcka sig till att ta på mig en minut eller två, sen ska kuken in. Säger jag nej till det eller ber om mer tid runkar han tills han konmer hellre än att vänta in mig.

    Själva sexet ser likadant ut. Även där vet han vad jag gillar, vilka ställningar som är sköna och mindre sköna och hur jag vill ha det. Trots det kör han ofta på i raka motsatsen eller försöker övertala mig till saker han vet att jag inte vill eller gillar. Känns som att jag mer är en sexleksak flr hans njutning än vad vi faktiskt har sex ihop.

    Avslutet är på samma spår. Han kommer och så är det slut med det. Han kan på sin höjd lägga armen runt mig eller hålla en hand på mitt bröst undertiden jag får avsluta själv. Ibland är tom det för "jobbigt" och han vänder sig istället och somnar eller går därifrån. Har inte fått komma ihop på säkert ett år!

    Någon mer med samma problem?

  • Svar på tråden Egoistiskt sex
  • Elefant123
    Anonym (Oj) skrev 2018-07-15 02:42:24 följande:

    Låter förnedrande.


    Känns milt sagt dåligt och gör att jag mer och mer förlorar lust att ens försöka ha sex
  • Tom Araya

    Ställ ett ultimatum:

    Om ni ska ha någon sex överhuvudtaget så måste det bli mer på dina villkor och önskan än vad det är nu.

    Vill han inte anpassa sig efter det så får han vara utan.

    Väljer han det senare tycker jag även du ska överväga att lämna honom.

  • Elefant123
    Tom Araya skrev 2018-07-15 03:18:03 följande:

    Ställ ett ultimatum:

    Om ni ska ha någon sex överhuvudtaget så måste det bli mer på dina villkor och önskan än vad det är nu.

    Vill han inte anpassa sig efter det så får han vara utan.

    Väljer han det senare tycker jag även du ska överväga att lämna honom.


    Har vart lite inne på det spåret och varje gång lovas guld och gröna skogar. Det uppfylls dock inte i slutänden
  • Tom Araya
    Elefant123 skrev 2018-07-15 03:52:23 följande:
    Har vart lite inne på det spåret och varje gång lovas guld och gröna skogar. Det uppfylls dock inte i slutänden
    Jag tror att du måste sätta en gräns och den ska du hålla stenhårt på.

    Har ni sex en gång då han inte anstränger sig alls, låt det då vara sexfritt en månad.
    Upprepas löftessveken tre gånger under ett halvår så är det slut.

    Ungefär så...
  • Anonym (xXx)

    Ert förhållande kommer aldrig hålla om man inte ändrar sig. 

    För visst börjar dina känslor svalna / du börjar ifrågasätta er två, eller hur? 
    Han är en egoistiskt gris just nu. 

    Du måste hålla fast vid vad de andra skrivit - han måste börja prioritera dig annars får det vara. 

  • Anonym (Oj)
    Elefant123 skrev 2018-07-15 03:08:38 följande:

    Känns milt sagt dåligt och gör att jag mer och mer förlorar lust att ens försöka ha sex


    Mm. Vad säger din magkänsla dig? Är det ditt jobb att lära honom att lyssna? Hur lång tid skulle det ta?

    Om du har en fantastisk karaktär så talar det väl om att det måste finnas någon mer lik dig själv där ute. Jag tror du mår bättre och gör dig bättre utan honom. T o m katter hade varit trevligare. Med ett eget ställe så har du lättare att kontrollera ditt egna liv. Ser hellre ditt liv så och när han är och vore en förändrad hund så skulle det nog vara bättre med hämtmat på annat ställe ändå. Inte bara ska han sluta utan den tid energi han har tagit från dig ska han ge tillbaka och det kan han inte. Ut och hitta någon annan, han kan söka sig till en psykolog. Du behöver stärka din självkänsla så du lär dig säga ifrån och ställa krav, det kompromisslöst. Jag ser inte det kommer hända i er nuvarande relation. Tyvärr. Låter redan som du gått igenom ett makabert helvete. Så fort du får smak för livet igen så kommer du se att det är grönare på andra sidan, iaf den här gången.
  • Anonym (Ellie)
    Tom Araya skrev 2018-07-15 03:18:03 följande:

    Ställ ett ultimatum:

    Om ni ska ha någon sex överhuvudtaget så måste det bli mer på dina villkor och önskan än vad det är nu.

    Vill han inte anpassa sig efter det så får han vara utan.

    Väljer han det senare tycker jag även du ska överväga att lämna honom.


    Håller helt med!

    Det finns ingen mening med att gå med på sex som inte är skönt.
  • Anonym (Ellie)
    Elefant123 skrev 2018-07-15 03:52:23 följande:

    Har vart lite inne på det spåret och varje gång lovas guld och gröna skogar. Det uppfylls dock inte i slutänden


    Blir det inte skönt och lustfyllt för dig så fortsätter du inte ha sex. Du kan när som helst under sexet avbryta det. Uppfylls det inte så blir det inget. Låt honom inte köra över dig.
  • Plupp73

    Sexstrejk! Sex är ett förbund av intimitet i en nära relation, inte att en man ska tömma sig regelbundet.

    Lämna honom om det här inte fungerar. Låter som ett riktigt egosvin.

Svar på tråden Egoistiskt sex