• Anonym (Arg)

    Han har lovat bort min säng

    På grund av min svärmors rädsla att vara ensam (svärfar är bortrest) så har min man bjudit in henne att bo hos oss tills dess... Utan att fråga mig, men hade självfallet inte nekat.

    Nu kom det fram att han lovat henne att sova i vår säng, medan han och jag tar soffan och madrass. DET är jag inte alls okej med! Jag kommer vara helt trasig efter en enda natt och hon ska vara här en vecka.

    Så arg att jag inte vet vad jag ska säga eller göra! Hon är ju lovad den, men vafan!? Varför ska bara jag anpassa mig!?

  • Svar på tråden Han har lovat bort min säng
  • Anonym (What?)

    Varför kommer du vara helt trasig? Sover du aldrig någonsin någon annanstans? Bor på hotell, sover över hos släkt/vänner?
    Tycker du överdriver enormt!

  • Anonym (emma)

    Ja det var dumt av honom att inte prata med dig först. Men det är ju inte bara du som anpassar dig, han ska ju sova på madrass.
    Gå till jysk eller liknande och köp en bra bäddmadrass att lägga på soffan, så kommer du sova bra. Din man får betala den såklart. Sen får ni ta diskussionen om att man pratar med varandra innan man bjuder hem folk att bo hos en, både hur lång tid det ska gälla och hur man ska arrangera sovplatserna.

  • Anonym (L)

    Ring till svärmor och red ut missförståndet! Han har gjort ett misstag som är väldigt lätt att göra: antagit att din inställning till er säng och till hans mamma är densamma som hans. Så länge ni alla är i grund och botten hyggliga och välmenande människor ska ni nog kunna hitta en lösning.

  • Anonym (Skumt)

    Konstigt till att börja med att hon inte vågar vara ensam...undrar hur det har påverkat din man, är hon totalt beroende av honom, när hennes man är borta? Köp en uppblåsbar madrass, bra pris, helt ok att sova på och kan lätt plockas undan. 

  • TriC

    Att låna ut sin säng är som att låna ut sin tandborste. Det är ett stort NEJ på det!!

  • Anonym (Alexandra)

    Skulle aldrig vilja att nån annan sov i mitt sovrum då jag också var hemma. Att knappt våga smyga in i sitt eget sovrum för att hämta fräscha trosor för att svärmor inte vaknat än - nej tack.

    Säg till din man att svärmor får gärna vara hos er, men inte i er säng. Är soffan/madrassen för dåliga för svärmor köps något som gör det bättre för henne. Eller så får väl din man sova hos svärmor några dar.

  • Anonym (Arg)
    Anonym (What?) skrev 2018-07-15 13:25:37 följande:

    Varför kommer du vara helt trasig? Sover du aldrig någonsin någon annanstans? Bor på hotell, sover över hos släkt/vänner?

    Tycker du överdriver enormt!


    För att min rygg och mina höfter inte tål att sova på det. Ingen överdrift alls.

    Väldigt sällan, men de gångerna har det alltid varit i säng.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (emma) skrev 2018-07-15 13:29:05 följande:

    Ja det var dumt av honom att inte prata med dig först. Men det är ju inte bara du som anpassar dig, han ska ju sova på madrass.

    Gå till jysk eller liknande och köp en bra bäddmadrass att lägga på soffan, så kommer du sova bra. Din man får betala den såklart. Sen får ni ta diskussionen om att man pratar med varandra innan man bjuder hem folk att bo hos en, både hur lång tid det ska gälla och hur man ska arrangera sovplatserna.


    Att han ?anpassar? sig räknas inte, det är ju han som valt situationen.

    Kommer inte på tal att köpa en bäddmadrass för några dagars skull, de pengarna behövs till annat.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Skumt) skrev 2018-07-15 14:17:31 följande:

    Konstigt till att börja med att hon inte vågar vara ensam...undrar hur det har påverkat din man, är hon totalt beroende av honom, när hennes man är borta? Köp en uppblåsbar madrass, bra pris, helt ok att sova på och kan lätt plockas undan. 


    Nej det har inte påverkat min man det minsta och det här är första gången på flera år som hon är ensam hemma, så vi har inte varit med om det tidigare.

    Vi har redan en bra madrass, vi behöver inte mer, är så sällan nån sover över här.
  • Studentpappa

    Han får väl sova på soffan så sover du och svärmor i sängen? Kan det vara så stor grej?


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
Svar på tråden Han har lovat bort min säng