• Malva78

    Astrid eller Märta?

    Vilket namn är finast och passar hela livet? Astrid är favorit men Märta är inte så dumt namn heller. Astrid är väldigt vanligt men Märta är väl inte helt ovanligt heller nu på små barn?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Astrid eller Märta?
  • Elderberry

    Märta är ett fint namn, men det är inte många namn som slår Astrid :)

  • Nimzay

    Jag gillar Astrid bäst av dem, tycker det är fint och det är ett av mina favoritnamn.Hjärta 
    Fast Märta är också fint, men Astrid är ändå finast tycker jag.

  • fluu

    Båda är vackra, starka, bra och hållbara. Och ja, Märta är också vanligt. Astrid är dock en personlig favorit hos mig.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Oreoocreme

    Både låter gammLa och fula. Men det Är MIN åsikt kör på vad du vill

  • Alvina

    Föredrar Astrid. Har lite svårt för å, ä och ö i namn, vet dock inte varför.

  • Alvina

    Föredrar Astrid. Har lite svårt för å, ä och ö i namn, vet dock inte varför.

  • Nimzay
    Alvina skrev 2018-07-15 22:40:28 följande:

    Föredrar Astrid. Har lite svårt för å, ä och ö i namn, vet dock inte varför.


    Kan hålla med lite där, har för min del också lite svårt för å, ä och ö i namn, särskilt i förnamn. Fast namnet Märta har ju dock fördelen att man kan kalla sig Martha lite mer internationellt som ju också är ett namn, blir ju liksom inget konstigt namn om man tar bort prickarna över a iaf. ;)
  • senalena

    Bägge är fina, men Astrid är lite mer gångart internationellt.
    Skulle rösta på Astrid och Märsta i andranamn

  • RadioGardinen

    Astrid - Jättefint.

    Märta är väl okej men om man ska tänka så, så kan det bli ?Märta Fjärta?. Utomlands blir det Marta eller MeeeeeRtha

    Alt. till Märta: Maria, Margret, Merita osv.

    Men ni gör självklart som ni vill :)

  • RadioGardinen

    Astrid - Jättefint.

    Märta är väl okej men om man ska tänka så, så kan det bli ?Märta Fjärta?. Utomlands blir det Marta eller MeeeeeRtha

    Alt. till Märta: Maria, Margret, Merita osv.

    Men ni gör självklart som ni vill :)

Svar på tråden Astrid eller Märta?