• Anonym (match)

    Ni som söker partner t ex på dejtappar

    Vad väljer ni utifrån. När ni bläddrar bland olika foton på ev kandidater. Vad är det ni väljer utifrån, och vad får er att inte fasta för en bild alls?

    Om ni te x själv har ganska vanlig klädstil själv och inte tillhört nån specifik minoritetsgrupp stilmässigt.
    Skulle ni ändå kunna fastna för låt säg en rockers kille med långt hår och bandtishor, någon med bohemiskt utseende, snobbigt utseende med märkeskläder eller Fjällrävensnubben förutsatt att han/hon var trevlig och intelligent eller väljer ni bort specifika utseenden, kläder, intressen osv? i

  • Svar på tråden Ni som söker partner t ex på dejtappar
  • Anonym (carro)

    Jag väljer män som verkar trevliga i samtalet. Innan det tittar jag på vad de framhäver hos sig själva. Om de bara pratar om sina bedrifter så avfärdar jag dem som egoistiska. Man kan också märka om de bara framhäver det som"anses" attraktivt. typ "jag tränar" "jobbar" "o jobbar lite till" och "älskar romantiska middagar" osv så går de bort. för då är de inte genuina. Jag avskyr sk märkerskläder men det är överkomligt. jag vill inte ha feta män eller anabola män. smal senig och med något speciellt i sitt sätt. ps jag letar bara sexpartners inte förhållande

  • Nama

    Killar som poserar med en fisk i handen går fetbort. Vad är grejen med all fiskebilder?!

    Samma om de bra har spegelbilder, bara bilder med solglasögon eller en gruppbild som profilbild (hur ska jag veta vem som är han?!)

    Bryr mig inte medvetet om klädstil men jag vill ha en kroppsbild iaf, med kläder på tack! Halvnakna spännisar är avtändande för mig.

    Om de klarar ovanstående är profiltexten avgörande. Inget klyshigt och inte bara emotions för att beskriva intressen. Jag vill få en känsla för vem han är, gillar, söker och vad han är ute efter. Därefter är det skriftspråket som avgör. Kan han få mig att skratta blir jag nog genuint intresserad av att fortsätta här!


    Lev och låt leva
  • Anonym (Pentagramsnubben)
    Anonym (carro) skrev 2018-07-15 23:42:00 följande:

    Jag väljer män som verkar trevliga i samtalet. Innan det tittar jag på vad de framhäver hos sig själva. Om de bara pratar om sina bedrifter så avfärdar jag dem som egoistiska. Man kan också märka om de bara framhäver det som"anses" attraktivt. typ "jag tränar" "jobbar" "o jobbar lite till" och "älskar romantiska middagar" osv så går de bort. för då är de inte genuina. Jag avskyr sk märkerskläder men det är överkomligt. jag vill inte ha feta män eller anabola män. smal senig och med något speciellt i sitt sätt. ps jag letar bara sexpartners inte förhållande


    Det var inga små krav det!  Men tjejer brukar ju ha skyhöga krav på män på dejtingsidor. 
  • Anonym (Pentagramsnubben)
    Nama skrev 2018-07-15 23:54:09 följande:

    Killar som poserar med en fisk i handen går fetbort. Vad är grejen med all fiskebilder?!

    Samma om de bra har spegelbilder, bara bilder med solglasögon eller en gruppbild som profilbild (hur ska jag veta vem som är han?!)

    Bryr mig inte medvetet om klädstil men jag vill ha en kroppsbild iaf, med kläder på tack! Halvnakna spännisar är avtändande för mig.

    Om de klarar ovanstående är profiltexten avgörande. Inget klyshigt och inte bara emotions för att beskriva intressen. Jag vill få en känsla för vem han är, gillar, söker och vad han är ute efter. Därefter är det skriftspråket som avgör. Kan han få mig att skratta blir jag nog genuint intresserad av att fortsätta här!


    Det är tragiskt, gillar man fiske som man så blir man ratad direkt! Samma sak om man gillar bilar. Fotboll går nog bra dock.
  • Anonym (Fiskare)

    Det här med fiske (och liknande) hobbys är intressant.

    Tror inte tjejer generellt har något emot dessa hobbys utan mer att mannen är borta jämt och ständigt.

    Klart jag tar en fiskedag med mina polare men jag försöker också anpassa intresset till familjen. Med familjen packar vi fika, badkläder och fiskesaker. Tar en heldag och myser, som grädde på moset får jag fiska och familjen får upp intresset iom att det blir en härlig dag.

    Men om man promt ska sticka iväg var och varannan helg, samt lägga hela semesterkassan på fiskeprylar, förstår jag att kvinnorna blir tveksamma. Vem vill ha en partner som aldrig är hemma?

  • Anonym (carro)
    Anonym (Pentagramsnubben) skrev 2018-07-16 00:11:47 följande:
    Det var inga små krav det!  Men tjejer brukar ju ha skyhöga krav på män på dejtingsidor. 
    Tycker du det? har hittat många som klarat sig genom det nålsögat. 
  • Anonym (Pentagramsnubben)
    Anonym (carro) skrev 2018-07-16 00:53:27 följande:
    Tycker du det? har hittat många som klarat sig genom det nålsögat. 
    Du kan vara ett undantag.
  • Anonym (H)

    Jag väljer killar som ser ut att ha samma intressen som mig. Jag lyssnar på metal och hårdrock, samt går gärna på konserter. Då vill jag gärna ha en kille som också tycker om det! Så då blir det killarna som ser ut som hårdrockare eller iaf lite alternativa..

    Men visst kan jag även välja någon som ser helst vardaglig ut men som jag tycker ser snygg och snäll ut typ. Svårt att förklara i text hur min typ av utseende på killar ser ut, haha!

    Har vi väl börjat prata så faller jag för den roliga, småbarnsliga men ändå seriösa killen. Han ska verka vara snäll, intresserad och omtänksam! Visst förstår jag att han kanske chattar med andra, det gör man ju själv, men för att jag ska behålla intresset så måste han FÅ mig att känna mig som den enda. Konversationen ska alltså flyta på med mycket text, frågor och OFTA!

  • Anonym (Pentagramsnubben)
    Anonym (H) skrev 2018-07-16 04:31:23 följande:

    Jag väljer killar som ser ut att ha samma intressen som mig. Jag lyssnar på metal och hårdrock, samt går gärna på konserter. Då vill jag gärna ha en kille som också tycker om det! Så då blir det killarna som ser ut som hårdrockare eller iaf lite alternativa..

    Men visst kan jag även välja någon som ser helst vardaglig ut men som jag tycker ser snygg och snäll ut typ. Svårt att förklara i text hur min typ av utseende på killar ser ut, haha!

    Har vi väl börjat prata så faller jag för den roliga, småbarnsliga men ändå seriösa killen. Han ska verka vara snäll, intresserad och omtänksam! Visst förstår jag att han kanske chattar med andra, det gör man ju själv, men för att jag ska behålla intresset så måste han FÅ mig att känna mig som den enda. Konversationen ska alltså flyta på med mycket text, frågor och OFTA!


    Hur kan man verka vara snäll på en profilsida egentligen? Genuin snällhet visar sig för mig först när man träffar en person. Men visst kan utseendet ge intrycket att han verkar vara snäll. Men i text, hur då? Att han t ex skriver att han är mycket för välgörenhet kan lika gärna betyda att han vill sälja in sig hon tjejer som att han verkligen är empatisk och tänker på att hjälpa andra. Kanske låter cyniskt men jag tror äkta empati och snällhet inte är något bra mått att gå efter på dejtingsidor. 

    Personligen går jag på hur de set ut på fotot och vad de skriver de har för intressen, driv och ev utbildning.
  • Anonym (Tina)

    Bilder som går bort är bland annat fiskebilder, golf, bilder med alkohol, bilder med solglasögon, avklädda bilder, typ bar överkropp, bilder där man inte ser ansikte och ögon.

Svar på tråden Ni som söker partner t ex på dejtappar