• Anonym (Ts25)

    Vad gjorde du vid 25?

    Vad gjorde du vid åldern 25 år? Var var du i ditt liv då? Är det något du ångrar du gjorde/inte gjorde? Hade du livet figurerat ut? Visste du vad du ville? Hade du hittat kärleken? Hade du fått barn? Hade du köpt hus? Studerade du? Vill du vara 25 igen?

    Tråden startas pga min sjukliga ålders noja. Jag är 25 år. Jag har inget figurerat ut, jag vet inte om jag har hittat kärleken. Jag vågar inte satsa, jag vet inte vad jag vill. Jag hoppar mellan att ha hopp för framtiden och mellan att vara helt hopplöshet... Jag är *lost*... Samtidigt som åren bara går och jag får inget gjort. Ångest.

    Hur såg ditt liv ut som 25-åring?

  • Svar på tråden Vad gjorde du vid 25?
  • Anonym (41åring)
    Anonym (Ts25) skrev 2018-07-15 22:42:17 följande:

    Vad gjorde du vid åldern 25 år? Var var du i ditt liv då? Är det något du ångrar du gjorde/inte gjorde? Hade du livet figurerat ut? Visste du vad du ville? Hade du hittat kärleken? Hade du fått barn? Hade du köpt hus? Studerade du? Vill du vara 25 igen?

    Tråden startas pga min sjukliga ålders noja. Jag är 25 år. Jag har inget figurerat ut, jag vet inte om jag har hittat kärleken. Jag vågar inte satsa, jag vet inte vad jag vill. Jag hoppar mellan att ha hopp för framtiden och mellan att vara helt hopplöshet... Jag är *lost*... Samtidigt som åren bara går och jag får inget gjort. Ångest.

    Hur såg ditt liv ut som 25-åring?


    Jag hade jobbat ca ett år efter examen. Hade ett vikariat och tjänade skit.
    Hade inte en aning om vad jag ville göra.

    Du måste komma på om du har ett intresse eller driv. Antingen tillhör du de som har ett jobb som betalar för fritiden eller så kommer du vilja ha en karriär. Det är upp till dig vad som är rätt i detta. 

    Hitta "Kärleken" nja om du tror att någon är rätt, är det bara att testa. Jag har trott att jag hittat den "rätta" flera gånger.
    Ett tips, var inte för ivrig med barn. Om du hittar den rätta, ge det ett par år, om det är rätt så lär ni känna varandra lite först är bra för stabiliteten.
  • EpicNurse

    Är snart 27, och är väl på mer eller mindre samma ställe som för 2 år sedan, förutom att vi nu har 2 barn istället för 1, har köpt parhus och ny bil. Har samma jobb, är leg ssk (3 år på högskola).

    Det enda jag saknar med att vara 25ish är kroppen innan barn och att kunna sova när man vill haha Skulle dock inte vilja spola tillbaka tiden.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • annabellelee

    Jag hade precis börjat jobba, men hamnade på ett vidrigt ställe med usla villkor, så jag trodde att jag valt helt fel utbildning och slösat fem år på att utbilda mig till något som var helt fel. Det visade sig att det bara var fel på arbetsplatsen, men det visste jag inte då.

    Jag mådde jättedåligt, och så här i efterhand vet jag att jag borde bytt arbetsgivare direkt.

    Jag hade träffat den jag trodde var min stora kärlek i livet, som verkade bra då, men som sedan skulle få mig att må riktigt illa. Jag borde bytt ut honom också, men då trodde jag inte jag var värd bättre.

    Många år senare skulle jag få ett bättre jobb, en fantastisk man och ett bättre liv.

    Jag önskar att jag hade vetat att jag var värd mer och tagit mig ur en dålig situation.

  • Anonym (Bitterfittan)
    Anonym (Ts25) skrev 2018-07-15 22:42:17 följande:

    Vad gjorde du vid åldern 25 år? Var var du i ditt liv då? Är det något du ångrar du gjorde/inte gjorde? Hade du livet figurerat ut? Visste du vad du ville? Hade du hittat kärleken? Hade du fått barn? Hade du köpt hus? Studerade du? Vill du vara 25 igen?

    Tråden startas pga min sjukliga ålders noja. Jag är 25 år. Jag har inget figurerat ut, jag vet inte om jag har hittat kärleken. Jag vågar inte satsa, jag vet inte vad jag vill. Jag hoppar mellan att ha hopp för framtiden och mellan att vara helt hopplöshet... Jag är *lost*... Samtidigt som åren bara går och jag får inget gjort. Ångest.

    Hur såg ditt liv ut som 25-åring?


    Jag var nästan klar med min utbildning (läkare), hade fått ett barn, hade gift mig precis. Bodde i hyresrätt. Hade körkort med inte bil.

    Idag är jag 30 år, har två barn, radhus och ska skilja mig. Älskar jobbet och mina barn och skulle inte för mitt liv backa bandet.

    Är lite språknörd och vill tipsa om att figure out är ?komma underfund med? på svenska.
  • Anonym (55)

    Jag är 55 nu.

    När jag var 25 började min äldsta skolan, jag har jobbat och stretat på hela livet. Fick ett barn till senare i livet. Idag är båda barnen vuxna.

    Ångrar ingenting, karriären uteblev men jag har ett bra jobb som jag trivs bra med. Har jobbat där i mer än 20 år.

    Skulle inte vilja vara 25 igen. Möjligtvis 45.

  • Anonym (Tanten)

    Väntade barn nr 2, sökte in på utbildning 2 (som jag sedemera jobbar med), var fattig, bodde på hyra o ägde typ ingenting. Nöjd o glaa ändå, ngf år senare skilde jag mig med 3 barn i släptåg o blev klar barnmorska. Du har all tid i världen att göra i princip vad du vill. Lycka till.

  • lövet2

    Vid 25 bodde jag i hus och hade 3 barn. Vi gifte oss det året, och innan jag fyllde 26 väntade jag vårt 4:e barn.

    Nej, jag skulle inte vilja vara 25 igen. Möjligen att ha samma ork och energi som då. Jag är inte riktigt lika snabb och pigg längre ...

  • Anonym (Nu 40 år)
    Anonym (Ts25) skrev 2018-07-15 22:42:17 följande:

    Vad gjorde du vid åldern 25 år? Var var du i ditt liv då? Är det något du ångrar du gjorde/inte gjorde? Hade du livet figurerat ut? Visste du vad du ville? Hade du hittat kärleken? Hade du fått barn? Hade du köpt hus? Studerade du? Vill du vara 25 igen?

    Tråden startas pga min sjukliga ålders noja. Jag är 25 år. Jag har inget figurerat ut, jag vet inte om jag har hittat kärleken. Jag vågar inte satsa, jag vet inte vad jag vill. Jag hoppar mellan att ha hopp för framtiden och mellan att vara helt hopplöshet... Jag är *lost*... Samtidigt som åren bara går och jag får inget gjort. Ångest.

    Hur såg ditt liv ut som 25-åring?


    Vad gjorde du vid åldern 25 år?

    Jobbade heltid.

    Var var du i ditt liv då?

    Nybliven fru och husägare.

    Är det något du ångrar du gjorde/inte gjorde?

    Jag tycker att det är synd att jag inte hittade rätt yrkesinriktning tidigare i livet.

    Hade du livet figurerat ut?

    Nej. Levde ganska oplanerat och gör så än idag. Dock har jag barn idag så det är inte lika lätt att vara spontan.

    Visste du vad du ville?

    Nej, inte direkt. Ville bara skapa ett lyckligt liv och få behålla hälsa och välmående.

    Hade du hittat kärleken?

    Oja. Gifte mig som 24-åring med den man som fortfarande är min.

    Hade du fått barn?

    Nej. Hann bli 29 innan barn kom.

    Hade du köpt hus?

    Ja. Bor i samma hus idag.

    Studerade du?

    Lite vid sidan av.

    Vill du vara 25 igen?

    Absolut inte.

    Hur såg ditt liv ut som 25-åring?

    Nygift med nyköpt hus och jobbade heltid. Vi reste när lusten föll på och det fanns både lite ledighet och pengar. Vi levde avslappnat med viss pedantisk ådra.

    Idag får vi planera lite mer och har fått släppa efter på en del saker till förmån för att hinna njuta av barn och djur samt jobba för vårt uppehälle.
  • Anonym (24)

    Är 24 nu men kan väl ändå svara, har åldersnoja också och känner att jag inte åstadkommit något i livet. Började plugga i år och har nyss avslutat första terminen så förhoppningsvis pluggar jag fortfarande nästa år. Bor hemma fortfarande och lär antagligen göra det vid 25 också. Är singel sedan ett halvår tillbaka efter ett femårigt förhållande och tror fortfarande jag är singel nästa år, känner mig långt ifrån redo för att starta något nytt. Det jag ångrar mest är att jag inte tog mig i kragen tidigare och läste upp mina betyg direkt efter gymnasiet utan gick runt och hoppades i flera år på att jag skulle komma in med mina betyg ändå. Hade jag börjat direkt hade jag tagit examen nu. Usch. Å andra sidan var jag nog inte mogen nog att plugga direkt efter gymnasiet.

  • Anonym (40 år)

    Jag var gift med min nuvarande man köpt vår första men inte sista bostad. Väntade vårt första barn. Jobbade på mitt jobb där jag jobbar än efter 5 års universitetsutbildning och ett år jobbat utomlands.

Svar på tråden Vad gjorde du vid 25?