• Anonym (Vill inte)

    Vill inte resa med bonus

    Kommer säkert bli halshuggen nu.. men mina bonusar gör inget annat än bråka med varandra och uppföra sig dåligt just nu. Vi funderar på resa runt jul iår men jag har börjat bli allt mer skeptiskt då det knappast kommer bli mindre bråk.. är jag hemsk som känner så? Jag vill inte lägga pengar på en dyr resa när det bara blir bråk.. det spelar ingen roll om vi är hos kompisar,hemma, familj: dom bråkar jämt och lyssnar inte. Inga gemensamma barn finns. Jag funderar på stanna hemma istället alt åka med en kompis

  • Svar på tråden Vill inte resa med bonus
  • Anonym (Vän)

    Res med en kompis istället.Så får du lugn och ro på semester.

  • Anonym (Ja res!)

    Det hade jag också gjort, rest med en kompis. Så synd att de bråkar hela tiden.

  • Anonym (Vill inte)

    Vi försöker aktivera dom, även hitta på saker ihop. Vi försöker se ny dag nya möjligheter den blir bra men det räcker vi är ute oxh går så knuffas dom på varandra. Vi försöker bryta innan det eskalerar men dom hittar alltid vägar börja bråka. Ibland tror vi den yngre har nån bokstavsdiagnos men mamman vill inte lyssna. Vi försöker prata med dom. Vi har även kört med ta bort padda osv när dom hållt på. Vi har försökt med belöningar. Inget hjälper. Vi funderar på skaffa hjälp men det är svårt när deras andra förälder vägrae inse deras uppförande är ett problem. Dom beter sig illa i bäda hemmen men där får dom allt dom pekar på..

  • Anonym (K)

    Barnen och pappan kan resa tillsammans och du kan resa med en kompis.

    Vem vill att ni reser tillsammans? Endast pappan?

    Eller vill barnen umgås med dig hela tiden?

  • Anonym (Vill inte)
    Limajo skrev 2018-07-16 08:19:17 följande:

    Har ni provat att dela på dem? Mina barn kan bli rätt griniga mot varandra på loven då de umgås mycket.

    Har du sagt till pappan att du inte är så sugen på att resa? Hur ser han på situationen?


    Vi har provat dela på dom. Men dom har bara fem dagar ihop resten har vi dom var för sig så egentid får dom. Men såfort dom kommer ihop så är det kaos
  • Anonym (Vill inte)
    Anonym (K) skrev 2018-07-16 08:39:24 följande:

    Barnen och pappan kan resa tillsammans och du kan resa med en kompis.

    Vem vill att ni reser tillsammans? Endast pappan?

    Eller vill barnen umgås med dig hela tiden?


    Egentligen vill jag och pappan resa ihop för i tanken är det mysigt. Men alla bråk är drygt. Sen har vi inte råd åka på en resa bara jag och pappan och en med barnen..
  • Anonym (ta hjälp)

    Tycker ni ska prata med skolan. Beter sig barnen likadant i sina klasser? För då är det ju en större fråga än att de bråkar bara hemma. Om inte, så är det ju definitivt något "fel" i hemmen.

    Kontakta socialtjänsten och säg att ni är bekymrade för barnen i båda hemmen, att ni ser samma mönster i båda hemmen och de kan kalla in föräldrarna på ett samtal, kanske kan den andra föräldern få insikt den vägen att något faktiskt behöver göras. Soc jobbar ju mycket med föräldrastöd och här låter det definitivt som att det skulle kunna gynna barnen, 

  • Anonym (Hm)

    Ålder på barnen? Har det alltid varit så här eller har det eskalerat ? Om det är äldre barn,hur fungerar de i skolan? Om det är en bokstavskombination eller inte är ju svårt för oss att uttala oss om baserat på vad som står i Ts...men OM ni oroar er för det så kan pappan (?) begära att en utredning görs utan att den andra föräldern godkänner det så länge de har gemensamvårdnad. Att de får " allt de vill" i det andra hemmet spelar säkert också in..barn tar ofta med sig ett beteende från ett ställe till ett annat om det funkar, och det tar tid att ställa om till att " här är det ingen idé att jag gör så här för jag får ändå inte x" ...är det ett " väl inarbetat beteende" räcker inte en vecka att bryta det på.... Kan jämnföra med förskolan...barn som hemma " kör" med sina föräldrar försöker köra med oss( o där avslöjade jag vad jag jobbar med ) tex skrika för att få sin vilja igenom när de inte vill plocka upp efter sig tex...det tar några veckor minst hos oss md närvaro 5 dagar i veckan innan även den envisaste ungen inser att " det hjälper inte att jag skriker...fröknarna ger sig ändå inte utan det slutar alltid med att jag själv får plocka upp efter mig "( och innan någon får spade här och menar på att jag hatar mitt jobb....självklart får barnen hjälp att plocka upp...men beroende på ålder så städar barnen upp 40-95% av vad de hävt ut )

  • Anonym (Fy för bonusbarn)

    Ska också resa och ta med ett bonusbarn 10 år. Känns sådär att punga ut 35000kr extra för sambons bortskämda barn...

  • Anonym (Vän)
    Anonym (Fy för bonusbarn) skrev 2018-07-16 09:08:55 följande:

    Ska också resa och ta med ett bonusbarn 10 år. Känns sådär att punga ut 35000kr extra för sambons bortskämda barn...


    Du har väl ett val!
Svar på tråden Vill inte resa med bonus