• Anonym (Ts)

    Om ingen kan va med på förlossningen..

    Vad gör man då? Om man är förlossningsrädd men ingen man känner kan va med på förlossningen eller vara hos en dagarna innan förlossningen..

  • Svar på tråden Om ingen kan va med på förlossningen..
  • Meriall

    Doula men om du kommer in själv så går det bra det med. Jag var själv men hade en bm hos mig hela tiden. Kände mig väl omhändertagen. Ofta är en doula/bm bättre eftersom de är så lugna och har koll.

  • Anonym (Ellie)

    Jag var 21 år och livrädd och totalt ensam. Jag hade min Barnmorska med mig som jag gått hos hela graviditeten.

  • TeresB
    Anonym (Ts) skrev 2018-07-16 13:53:19 följande:

    Vad gör man då? Om man är förlossningsrädd men ingen man känner kan va med på förlossningen eller vara hos en dagarna innan förlossningen..


    Då kommer det att gå bra endå!

    Klart man vill ha någon där som kan stötta. Men barnmorskorna på plats kommer ge dig det stöd du behöver.
  • Anonym (Det löser sig)

    Jag var helt ensam, vattnet gick och jag fick jätte intensiva värkar på direkten, jag ringde förlossningen i ren panik och förklara att jag va helt ensam och hon lugnade mig samt ringde ambulansen åt mig hon va kvar i telefon tills ambulansen kom. Väl inne på förlossningen hade jag en fantastisk barnmorska som inte lämnade min sida förens min dotter kom ut. Jag var livrädd och hade förlossningsrädsla men det gick så sjukt bra. Du kommer fixa detta galant

Svar på tråden Om ingen kan va med på förlossningen..