• Anonym (Ts)

    Det är helt sjukt! (sekt)

    Jag träffade en man som jag föll handlöst för och blev kär i och han i mig. Vi hade ett jättebra förhållande i två år och pratade om att flytta ihop och skaffa barn. Han verkade helt normal och sa att han var ateist. Jag visste att han hade många syskon och kom från en by i inlandet men tänkte inte det var nåt konstigt med det. Jag fick aldrig träffa hans familj men tänkte att det blir väl senare. De har många djur och jag är allergisk så det kändes inte så konstigt att det dröjde.

    Jag blev gravid och han överlycklig för han ville ju ha stor familj. Han var världens finaste under graviditeten, vi sökte gemensam större lägenhet och jag skulle få träffa hans familj. Sedan plötsligt ca två veckor innan förlossning så försvann han bara och blockade mig på alla sociala medier. Jag skrev och försökte ringa och besöka men han var borta. Fick till slut ett meddelande att han inte ville träffa mig nu och att han hör av sig senare. Var sjukt sårad. Men lät han vara.

    Bebisen föddes, världens finaste dotter som är så lik honom. Inte ett pip från honom. Jag uppgav honom som far ändå några mån efter hon fötts. Valde hennes namn själv.

    När hon var 7 mån så fick jag ett långt mail där han berättade att hans familj var med i vad jag tolkar som en sekt (vill inte skriva vilken) och att de inte accepterade vår relation. Han hade berättat om oss till dem och de hade försökt övertala honom att bryta. När han berättade att vi snart skulle få barn så blev det riktigt illa och de tvingade honom att bryta med mig som han gjort. De hade nu valt ut en tjej från samma sekt som skulle passa honom och de skulle gifta sig om en månad. De vägrade acceptera att han hade ett barn med mig.

    Han skrev att han inte kunde ha ett förhållande med mig för han kunde inte bryta med släkten. Han hade försökt övertala dem men det gick inte. Han sade att han alltid kommer betala underhåll och så och att han tänker på bebisen varje dag men han kunde inte ens träffa oss.

    Jag blev så chockad att jag inte hörde av mig på länge, tänkte det var ett dumt skämt eller att han skulle komma på bättre tankar och bryta med familjen och komma tillbaka till oss.

    Hörde till slut av mig efter en månad och han svarade direkt att han nu var gift och måste försöka satsa på sin fru nu men att han gärna ville träffa sitt barn och om jag var okej med det, att han kunde få träffa henne i smyg då och då. Att hans fru visste om dottern och var okej med att de träffades men att de andra inte skulle få veta. Nu var han på bröllopsresa och skulle komma hem om 2-3 månader.

    Jag sade ja och skickade bilder på henne och skrev att jag älskade honom fortfarande och ville vara en familj med honom. Han svarade att han älskade mig också men att nu hade han en fru så han kunde bara tänka på mig som hans dotters mor och ville inte att jag skulle få förhoppningar för han ville inte såra mig mer än han redan gjort och att i en annan värld hade det varit vi. Och han skrev att han tittade på bilden av dottern hela tiden och inte kunde tänka på annat.

    Alltså hjälp? Hur gör jag för att övertala honom att strunta i sin familj och komma tillbaka till oss. Det känns hemskt att han nu kommer få andra barn och familj med sin fru. Och hur snällt är detta mot henne, vill hon ens vara gift med honom? Jag vet inte hur jag ska tänka eller göra. Kan han ändra sig när han träffar dottern? Hon ser ut som en kopia av honom. Vad kan jag göra för att få tillbaka honom? Vill att mitt barn ska ha en pappa.

  • Svar på tråden Det är helt sjukt! (sekt)
  • Anonym (J)

    Låter som sagt helt sjukt. Du vill inte vara med honom ändå - tro mig. 

  • Anonym (-)

    Tacka din lyckliga stjärna att du blev av med honom och att hans sekt-släkt inte kommit efter dig och barnet och mördat er.

    Berätta om allt för någon, OM något händer er, så att polisen vet vart de ska leta först.

  • Tow2Mater
    Anonym (-) skrev 2018-07-16 23:47:39 följande:

    Tacka din lyckliga stjärna att du blev av med honom och att hans sekt-släkt inte kommit efter dig och barnet och mördat er.

    Berätta om allt för någon, OM något händer er, så att polisen vet vart de ska leta först.


    Man bir ju nyfiken om vilken sekt huserar i en by i Sveriges inland där både vuxna män och kvinnor gifts bort mot sin vilja och skickas på tre månaders bröllopsresor....
  • Arboga
    Tow2Mater skrev 2018-07-17 00:17:45 följande:
    Man bir ju nyfiken om vilken sekt huserar i en by i Sveriges inland där både vuxna män och kvinnor gifts bort mot sin vilja och skickas på tre månaders bröllopsresor....
    Det finns tyvärr nog flera stycken.
  • Arboga
    Tow2Mater skrev 2018-07-17 00:39:45 följande:
    Vilka?
    Varför ska jag rabbla upp det för dig?
    Har du ingen koll alls eller är du en som förnekar faktum?
  • Anonym (Ellie)

    I vilka världsdelar finns det sånt?Tvinga vuxna människor att gifta sig med andra,är det svenskt sätt?

Svar på tråden Det är helt sjukt! (sekt)