• Djurvän03

    Vad skulle ni helst bjuda på?

    Vi ska ha folk på middag till helgen och det står mellan dessa rätter. Kan dock inte bestämma oss för vilket det blir. Vilket hade ni bjudit på av alternativen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad skulle ni helst bjuda på?
  • lövet2

    I denna värme faktiskt hamburgare. Jag skulle åtminstone själv inte kunna uppskatta t ex lasagne eller potatisgratäng när det är 30 grader varmt ute ...

  • Anonym (Säsong!)

    Det enda av alternativen som är säsong nu (och således kan fås helt svenskt) är lax-alternativet.

    Det är också det fräschaste och mest hälsosamma.

  • Djurvän03
    lövet2 skrev 2018-07-16 23:56:03 följande:

    I denna värme faktiskt hamburgare. Jag skulle åtminstone själv inte kunna uppskatta t ex lasagne eller potatisgratäng när det är 30 grader varmt ute ...


    Tack för svar! Du har en poäng där..kanske skulle byta ut gratängen mot en potatissallad istället ev..
  • Djurvän03
    Anonym (Säsong!) skrev 2018-07-16 23:58:24 följande:

    Det enda av alternativen som är säsong nu (och således kan fås helt svenskt) är lax-alternativet.

    Det är också det fräschaste och mest hälsosamma.


    Tack för svar! Kul och höra hur era tankar går.
  • Anonym (Säsong!)
    Djurvän03 skrev 2018-07-16 23:59:21 följande:

    Tack för svar! Kul och höra hur era tankar går.


    Detsamma, din lilla "djurvän" där!
  • Tow2Mater
    Anonym (Säsong!) skrev 2018-07-16 23:58:24 följande:

    Det enda av alternativen som är säsong nu (och således kan fås helt svenskt) är lax-alternativet.


    Har hela svenska köttskrisen helt ungått dig?? Ni ska köpa mycket svenskt nötkött / kött idag for att stödja bönderna!!
  • Aniiee

    Hamburgare. Går ju att göra hur roliga som helst så det går alltid hem hos både stora och små. Slider-buffé skulle jag nog satsa på om jag bjöd in till middag, med olika slags burgare, pommes och obligatorisk foliebakade smålökar

    Lax fungerar också utmärkt i värmen, men jag skulle skippa potatismoset. Det är inte tid för potatismos så här års, värme eller inte. Pressad potatis på sin höjd. Kall hollandaise skulle ju kanske gå ann, men jag vill ha roligare än så. Ljummen potatissallad i vinägrett-dressing med kall kaprissås med dill och vitlök.....

    Glöm inte efterrätten..... något fräscht och enkelt efter burgarna. Typ grillad frukt med limesås. Något lite tyngre funkar efter laxen, typ vit chokladmousse med citron eller marängswiss eller tiramisu-glasstårta.

    Spånar bara. Hungrig. För varmt för att äta tills nu. 


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (Vackra tjejen)

    Alla alternativen låter ju goda, men såhär i värmen tycker jag som vissa redan skrivit att hamburgare passar bäst

  • Kodia

    Röstade på hamburgare, för alla de andra känns för "vintriga".
    Men om du har något annat tillbehör till laxen så är det ännu bättre! T. ex. grillad sparris, hel ugnsstekt färskpotatis och en kall sås. Eller så varmröker du laxen (om du har grill) och serverar någon potatissallad till.

  • EmberEyes
    Djurvän03 skrev 2018-07-16 23:52:03 följande:

    Vi ska ha folk på middag till helgen och det står mellan dessa rätter. Kan dock inte bestämma oss för vilket det blir. Vilket hade ni bjudit på av alternativen?


    Jag tänker att det beror på vilken sorts tillställning det är. En "finmiddag" hade jag nog tyckt att laxen (med potatissallad ist för gratäng) och lite fräscha goda tillbehör verkar bäst.

    Är det en mer avslappnad tillställning hade jag sagt "alla alternativ som inbegriper en grill".
Svar på tråden Vad skulle ni helst bjuda på?