• Äldre 17 Jul 08:14
    2066 visningar
    3 svar
    3
    2066

    Min mamma sagt upp kontakten med mig pga min nya kille är kort och tatuerad...

    Hej!

    Jag ska först och främst berätta att jag tagit kontakt med en psykolog att hjälpa mig vidare men tills dess kanske detta kan hjälpa lite.

    Jag är nyseparerad från barnens pappa(2 barn), bor i en lägenhet med mina barn varananvecka och vi har det bra. Jag har för någon månad sen träffat en kille som kommer ursprungligen från Sydamerika, vi har känt varandra i flera år men nu har kärlek växt fram mellan oss.

    Jag var så glad att äntligen träffa en så snäll kille som verkligen gillar mig för den jag är då jag inte haft det så lätt med min förra man.

    Efter ca 3 månader så fick han träffa barnen på en lekplats och allt gick jättebra. Barnen vet bara att han är min kompis. Efter att han träffat barnen började min mamma betee sig konstigt. Hon började ringa till mig och säga att vi ihop ser groteska ut då han är kortare än mig. Att vi inte passar in i de reglerna som samhället bestämt för hur par ska se ut. Han har tatueringar och det är det enda har kommer lära mina barn, att tatuera sig. Hur kan han ha tatuerat sig så mycket, mår han så dåligt psykiskt att han måste täcka sig i tatueringar? Varför får jag blommor och presenter så ofta, köper han mig? Mm.

    Det har gått så långt nu att hon vill inte ha nån kontakt med mig längre alls pga av min kille.

    Jag har försökt berätta att jag är lycklig, att han är snäll, vettig, han har jobb, fint lägenhet, bra relation till sin familj, social, han gör mig glad, mm. Allt detta spelar ingen roll för när folk ser oss på stan så skrattar de åt oss säger hon. Hon säger även att jag dragit skam över hela familjen och gör alla runtomkring mig ledsna och vill nu att jag ska räkna som om hon vore död.

    Hon har även ringt min kille och försökt måla mig som psykisk sjukt, förmodligen i hopp om att han ska lämna mig. (Han vet att så inte är fallet då vi känt varandra sen tidigare). Hon har även för han dragit upp längt och tatuerings problematiken.

    Min kille har bara berättat att han tycker att det är väldigt tråkigt att han ska falla på 2 saker han inte kan ändra. Han kan inte ta bort sina tatueringar eller växa mer på längden och att han hade hoppats att hon skulle uppskattat honom för den han är och vad han står för istället för hans utseende.

    Så nu har jag ingen kontakt längre med min mamma. Det är helt sjukt och jag vet inte hur jag ska bearbeta detta eller någonsin förlåta att en mamma stötter bort sitt barn pga av deras partners utseende, helt otroligt!

    Vad hade jag mer kunnat göra?

  • Svar på tråden Min mamma sagt upp kontakten med mig pga min nya kille är kort och tatuerad...
  • Äldre 17 Jul 08:35
    #1

    Det låter, som du själv skriver, helt sjukt.

    Har din mamma kritiserat dig och/eller ditt val av pojkvänner tidigare?

  • Äldre 17 Jul 08:48
    #2
    Colourfulrainbow skrev 2018-07-17 08:35:20 följande:

    Det låter, som du själv skriver, helt sjukt.

    Har din mamma kritiserat dig och/eller ditt val av pojkvänner tidigare?


    Hon har kritiserat mig hela tiden och även mig som mamma. Sist var det pga jag inte har matchande kläder på min 8 åring utan låter henne välja kläder själv. Sist mina barn ritade med pennor på benen som barn kan göra så tyckte hon det var helt hemskt att de fick se ut sådär i en dag. När min 4 åring inte ville tvätta händerna så tyckte hon att jag inte uppfostrar mina barn utan låter de bara vara.

    Jag känner en lättnad över hennes beslut samtidigt som jag sörjer. Men jag kanske sörjer mamman jag önskar hon var inte just henne.
  • Anonym (p)
    Äldre 17 Jul 13:11
    #3

    din mamma låter både galen och omogen. Har det alltid varit så? Tror hon kan ha fått en chock av er skilsmässa, en del har svårt att bearbeta sådant.
    Om jag ändå skulle gissa något, så tror jag att din mamma kommer att återuppta kontakten. Hon verkar dramatisk. Men verkligheten kommer ikapp. Att hon skulle leva sitt liv utan sin dotter och sina barnbarn låter inte troligt.
    Men låt henne upptäcka det själv och låt henne själv få återuppta kontakten. Det var ju hon som bröt så låt henne få pausen, det kan nog få henne att tänka lite också.

Svar på tråden Min mamma sagt upp kontakten med mig pga min nya kille är kort och tatuerad...