• Anonym (Tidigt)

    Tror jag är gravid... Redan...

    Jag och min nya sambo har varit tillsammans i 2 månader. Blev sambos för 3 veckor sedan. Vi är båda runt 30 och kände med en gång att det ska vara vi. Båda ville ta det sakta, men allt kändes så rätt så när jag fick en större lägenhet så bestämde vi oss för att flytta ihop istället för att behöva pendla varje vecka då han är från en annan kommun. Känns som att vi varit tillsammans alltid och allt känns så rätt. Vi känner verkligen båda två att det ska vara vi. Jag vill inte ha några påhopp om saker och ting, vi är vuxna nog att fatta sådana här beslut.

    Nu till saken. Jag tror jag är gravid. Tror, har inte tagit något test ännu för jag äter antidepressiva som kan göra mensen oregelbunden. Men jag har så ömma bröst, dom är svullna och känner igen det sedan mina två tidigare graviditeter (har 2 lite större barn sedan tidigare). Har mensen inte kommit om en vecka ska jag ta ett test.

    Ni som blivit gravida tidigt i förhållande, hur har det gått?

    Jag är osäker på om just en graviditet så här tidigt är det ultimata, okej att bo tillsammans och börja där det är ju en sak...

    Som sagt, inga tillrättavisningar. Vill bara veta hur det gått för er?!

  • Svar på tråden Tror jag är gravid... Redan...
  • Anonym (Olika val)

    Enligt statistiken så håller man sällan ihop om man får barn tidigt. Har man särkullsbarn så är chanserna för ett långvarigt förhållande små. :( Så ni har två faktorer som bevisat sig påverka förhållande negativt. Många kanske svarar att det gått jättebra för dom men sanningen är att dom troligtvis separerar innan året är slut. Så även om ni är nykära nu så får du tänka logiskt. Om du är gravid och behåller så kommer du nog bli ensamstående. Om du inte har något emot att bli ensam med barnet och GA varannanvecka /styvmammor/ samarbete med olika pappor osv så är graviditeten ingen katastrof :) Då är det bara att vänta och se och sedan göra det bästa möjliga :).

    Vill du däremot inte bli ensamstående, vill lyckas med relationen och inte orkar fler separationer för barnen osv så bör du ta redan på hur det ligger till snabbt. Då kan du göra en enkel abort innan du märker av graviditeten.

  • Anonym (Samma)

    Gravida efter en månad tillsammans. Vi behöll. Flyttade ihop i e egen lägenhet innan barnet föddes. Blev en fin flicka. När hon var 9 veckor firade vi 1 år tillsammans och förlovade oss samtidigt. Den 1/7-18 firade vi 12 år ihop. Har fått 4 barn till sen första. Så 5 barn hund hem och liv i 12 år. Så det gick bra för oss. Fick också mycket åsikter i början men det sket vi i helt enkelt. Nu håller dessa människor truten.

  • kusbölehelvete

    Vi blev tillsammans i november i juni hoppade min mens över och det var ett plus på stickan, vi valde att behålla barnet.

    Jag hade barn sedan innan, vi valde att vänta med att bli sambo så min dotter fick gå kvar sista året med samma barngrupp innan det var dags för förskoleklass, det är i november 15 år sedan.

    Vi är fortfarande tillsammans, vi valde att bara skaffa ett barn ihop, men han ser mitt tidigare barn som sitt(pappan hennes är ej med i bilden) även hans släkt ser på henne som sitt barnbarn/brorsbarn/kusin.

    Vi har hus och hundar, vi har hela tiden haft det väldigt bra

  • Anonym (Samma)
    Anonym (Olika val) skrev 2018-07-17 11:50:09 följande:

    Enligt statistiken så håller man sällan ihop om man får barn tidigt. Har man särkullsbarn så är chanserna för ett långvarigt förhållande små. :( Så ni har två faktorer som bevisat sig påverka förhållande negativt. Många kanske svarar att det gått jättebra för dom men sanningen är att dom troligtvis separerar innan året är slut. Så även om ni är nykära nu så får du tänka logiskt. Om du är gravid och behåller så kommer du nog bli ensamstående. Om du inte har något emot att bli ensam med barnet och GA varannanvecka /styvmammor/ samarbete med olika pappor osv så är graviditeten ingen katastrof :) Då är det bara att vänta och se och sedan göra det bästa möjliga :).

    Vill du däremot inte bli ensamstående, vill lyckas med relationen och inte orkar fler separationer för barnen osv så bör du ta redan på hur det ligger till snabbt. Då kan du göra en enkel abort innan du märker av graviditeten.


    Omg vad det måste vara jobbigt att vara så bitter. Stackare
  • Anonym (Olika val)
    Anonym (Samma) skrev 2018-07-17 12:24:30 följande:

    Omg vad det måste vara jobbigt att vara så bitter. Stackare


    Bitter? Ts frågade och jag svarade. Jag har forskat en hel del kring barn med problembeteende och därför tagit del av denna information. Anser du att jag inte bör svara med fakta? Är det bättre att hålla tyst om ren fakta när ts frågar?

    Själv är jag gift och har två barn så jag har ingen anledning att vara bitter.
  • Fjäril kär
    Anonym (Olika val) skrev 2018-07-17 12:58:45 följande:

    Bitter? Ts frågade och jag svarade. Jag har forskat en hel del kring barn med problembeteende och därför tagit del av denna information. Anser du att jag inte bör svara med fakta? Är det bättre att hålla tyst om ren fakta när ts frågar?

    Själv är jag gift och har två barn så jag har ingen anledning att vara bitter.


    Fast Ts frågade inte efter statistik utan hur det gått IRL för folk i samma sits.
  • Anonym (Olika val)
    Fjäril kär skrev 2018-07-17 13:36:11 följande:

    Fast Ts frågade inte efter statistik utan hur det gått IRL för folk i samma sits.


    Statistik är en sammanfattning på hur det faktiskt går för folk IRL. Vilka personer trodde du stod för det statistiska underlaget?

    Så istället för att få höra hur en persons situation ser ut just nu ( en person som kanske separerar imorgon och därför inte kan ge facit på hur det gått) så får ts höra hur det går för de flesta.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Samma) skrev 2018-07-17 12:24:30 följande:
    Omg vad det måste vara jobbigt att vara så bitter. Stackare
    Bitter? Det kallas realist. 
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Olika val) skrev 2018-07-17 14:21:33 följande:
    Statistik är en sammanfattning på hur det faktiskt går för folk IRL. Vilka personer trodde du stod för det statistiska underlaget?

    Så istället för att få höra hur en persons situation ser ut just nu ( en person som kanske separerar imorgon och därför inte kan ge facit på hur det gått) så får ts höra hur det går för de flesta.
  • Anonym (E)

    Vi blev ihop förra sommaren. Vi körde utan skydd inom några veckor, så båda var medvetna om möjligheten/risken... Jag blev gravid i december. Han fick total panik, gjorde slut och bad mig göra abort. Jag valde att behålla barnet. Han har accepterat situationen men hatar den ändå.

Svar på tråden Tror jag är gravid... Redan...