• Anonym (Kaffedraken)

    Vad får dig sexuellt attraherad?

    Vad är det som får dig att gå igång sexuellt och bli sexuellt attraherad av en person?

    Själv är det nog olika saker! Det yttre och utseendet har förvånadsvärt liten roll! Går igång mycket på charm, lekfullhet, sensualism, intellekt, bus, spännande samtal, öppenhet. Mycket personlighetstyp utstrålning.

  • Svar på tråden Vad får dig sexuellt attraherad?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Utseendet först utan tvekan och blicken. Faller för som en fura för snygga klädstilar, coola frisyrer, leende, vackra drag, kroppar etc.

    Sen när det första intrycket är klirrat så är det humor, personligt djup, analytiskt tänkande, intelligens, gemensamma faktorer, skratt, män som är i kontakt med sina känslor, sociala och fräscha och kreativa på olika sätt..och att någon visar att de finner mig attraktiv utan att bli kletig.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Att se ett par stora runda skinkor guppa rejält och sexigt räcker för att göra mig tokkåt. Men kåtheten kan försvinna när hon öppnar käften om det visar sig att hon bara är en bimbo.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Snälla ögon, verbal intelligens och att han inte är så stor. Kring 70 kg som max, oavsett om det är längd/vikt/muskler som påverkar. Även ungdomligt utseende men mogen personlighet.

  • Anonym (Kaffedraken)
    man i göteborg skrev 2018-07-17 21:03:46 följande:

    Så det är mest fysiska attribut som får igång er sexuellt? Intressant!!! Jag verkar sticka ut från mängden!


    Det finns nog alla sorter och önskemål men generellt finner jag kvinnor mycket mera kräsna på det första intrycket, att mannen har rätt stil, rätt skor, rätt frisyr, rätt kroppstyp osv enligt deras mallar. Fel skor kan liksom förstöra;)

    Män verkar bara bryr sig om ifall de attraheras eller inte,  och inom de ramarna ryms väldigt många olika kvinnor och kroppstyper. Men de måste finna dem fysiskt attraktiva, medan kläder, frisyr, klass och kategori och sånt  inte är lika viktigt för män. Kvinnor är superkräsna speciellt yngre.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Långa kraftiga män som är lika heta och längtande som jag. Mycket kyssar och hångel mm

  • Anonym (Kaffedraken)
    man i göteborg skrev 2018-07-17 13:03:27 följande:

    Vad är det som får dig att gå igång sexuellt och bli sexuellt attraherad av en person?

    Själv är det nog olika saker! Det yttre och utseendet har förvånadsvärt liten roll! Går igång mycket på charm, lekfullhet, sensualism, intellekt, bus, spännande samtal, öppenhet. Mycket personlighetstyp utstrålning.


    Håller med dig. Sällan eller aldrig jag går igång på det yttre. 
    Personlighet, lekfullhet, bus, sug i blicken och spänning är det som lockar mig allra mest...och framför allt viljan att han vill ha mig gör mig heltokig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Cornelia) skrev 2018-07-17 21:15:17 följande:

    Långa kraftiga män som är lika heta och längtande som jag. Mycket kyssar och hångel mm


    Det låter trevligt

    Med mycket kyssar och hångel.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Helt okey) skrev 2018-07-17 21:18:32 följande:

    Håller med dig. Sällan eller aldrig jag går igång på det yttre. 

    Personlighet, lekfullhet, bus, sug i blicken och spänning är det som lockar mig allra mest...och framför allt viljan att han vill ha mig gör mig heltokig.


    Ja, att känna att hon vill ha mig får mig att gå igång! Lägger man till lekfullhet, sug i blicken och beröring så är jag helt såld! Haha

    Det yttre kan förstärka kåtheten men är bara en liten del i det hela!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Gun) skrev 2018-07-17 21:33:01 följande:

    För mig räcker det med en hungrig blick.


    Från rätt person förmodar jag eller? Kanske räcker med vem som?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (vackra män) skrev 2018-07-17 21:43:13 följande:

    Från rätt person förmodar jag eller? Kanske räcker med vem som?


    Jag noterar givetvis bara dessa hungriga blickar från potentiella sexpartners.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (vackra män) skrev 2018-07-17 21:14:11 följande:

    Det finns nog alla sorter och önskemål men generellt finner jag kvinnor mycket mera kräsna på det första intrycket, att mannen har rätt stil, rätt skor, rätt frisyr, rätt kroppstyp osv enligt deras mallar. Fel skor kan liksom förstöra;)

    Män verkar bara bryr sig om ifall de attraheras eller inte,  och inom de ramarna ryms väldigt många olika kvinnor och kroppstyper. Men de måste finna dem fysiskt attraktiva, medan kläder, frisyr, klass och kategori och sånt  inte är lika viktigt för män. Kvinnor är superkräsna speciellt yngre.


    Så är det att det finns olika önskemål och vad man attraheras av för att bli sexuellt attraherad! Det är härligt!

    Det är nog som du skriver att män mer generellt attraheras av utseendet i första hand (kanske enbart i vissa fall) och andra saker kommer sekundärt!

    Du attraheras inte av blickar, personlighet, utstrålning, beröring, samtal? Nyfiken.
  • Anonym (Kaffedraken)
    man i göteborg skrev 2018-07-17 21:58:44 följande:
    Så är det att det finns olika önskemål och vad man attraheras av för att bli sexuellt attraherad! Det är härligt!

    Det är nog som du skriver att män mer generellt attraheras av utseendet i första hand (kanske enbart i vissa fall) och andra saker kommer sekundärt!

    Du attraheras inte av blickar, personlighet, utstrålning, beröring, samtal? Nyfiken.
    Jo jag nämnde någon av de egenskaperna i ett tidigare inlägg:) Klart man attraheras av beröring, och underbart utvecklande samtal, bra utstrålning osv. Blickar är ju hela skillnaden mellan sex eller inte skulle jag säga.... Det är som kyssar; nycklarna till sex och kåthet. Att få känna sig begärd som du och nån annan skrev. Det är väldigt viktigt och eggande!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Utstrålning, karisma, intellekt, humor, självsäkerhet, (fast jag har gått igång på några blyga killar med).

    Ofta är det någon som liknar en själv på något sätt. Utseende är inte så viktigt, heller inte ålder, även om de inte får se för unga ut.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Helt okey) skrev 2018-07-17 21:18:32 följande:

    Håller med dig. Sällan eller aldrig jag går igång på det yttre. 

    Personlighet, lekfullhet, bus, sug i blicken och spänning är det som lockar mig allra mest...och framför allt viljan att han vill ha mig gör mig heltokig.


    Håller med om allt, men framförallt kände jag igen mig i att han vill ha mig. Det har tom hänt att jag blivit intresserad för att någon verkat som han velat ha mig så mycket.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag blir upphetsad och onanerar ofta till vetskapen att någon är sexuellt attraherad av mig, är tjej för att förtydliga.

    Som tex en av mina väninnors sambo som jag vet är tänd på mig är ofta med i dom fantasierna utan för den skull att han är de snyggare jag sett, mest för att det är förbjudet.

Svar på tråden Vad får dig sexuellt attraherad?