• Newbies

    Väntan

    Hej! Här planeras vårt första barn. Jag är 26 år och sambon är 29. Har försökt i ett par månader och blir så frustrerad över att det inte tar sig. Denna cykel hade vi en massa sex innan under och efter ÄL för bästa chans. Tog ett graviditetstest 6 dagar innan bim på kvällen (så ej koncentrerad urin dessutom) vilket var negativt, men har svårt för att vänta all denna tid ???? fast att jag inser att det är alldeles för tidigt för att testa.

    Idag är det 3 dagar till bim och jag har så ont i magen. Igår var vänster livmoder i full action. Idag är det hela livmodern som molar, spänner och hugger. Brukar aldrig ha mensvärk innan mensen utan den brukar komma i samband med första mensdagen. Är även konstant hungrig, inte sugen utan hungrig och blir sur och snurrig om jag inte äter en gång i timmen, varit så i fyra dagar. Jag är även vegan men åt upp sambons kanellängd för två dagar sedan vilket är vääldigt olikt mig. Dock kan jag ha kraftig pms och vet då att huvudet samt kroppen spelar en ett spratt. Vad tror ni? Ni kan alltid försöka underhålla mig i tre dagar ?? Hoppas hoppas på ett plus snart ????????

  • Svar på tråden Väntan
  • Anna1423

    Jag var totalt skengravid i tre månader innan det äntligen tog sig, så kroppen kan verkligen spela en ordentliga spratt... Men vem vet, kanske är det er månad. Bara att vänta och se... :) 

    Världens tråkigaste svar och inte vad du ville höra, i know... Sorry! :* 

  • Newbies

    Tack Anna1423 ! Inget tråkigt med det, bara roligt att höra hur lika och olika vi alla kan vara.

  • medioker

    Hej!

    Jag är också i väntans tider. Första försöket (halvhjärtat, bara legat en gång dagen efter glad smiley på digitalt ältest) och BIM är tors eller fredag. Späääännande! Tycker jag har en massa symtom men tror jag bara överanalyserar :D

  • JosHed

    Hej!

    Jag är 27 och min man är 25. Vi har pratat om att börja skaffa barn att tag men bestämde oss för att jag skulle bli klar med studierna, få ett fast arbete, vi har köpt hus och större bil osv innan. Nu precis vi äl denna du bestämde vi oss för att slänga kondomerna och börja försöka. Jag Hr också haft en massa symtom och har en löjlig känsla av att det tog sig på första försöket. Vet att det säkert inte stämmer. Tog ett tidigt garv-test alldeles för tidigt innan BIM men kunde inte hålla mig. Såklart var det negativt. Jag har BIM imorgon så just nu sitter jag på jobbet och letar menstecken och hoppas den inte kommer! Tänkte göra ett bytt grav-test imorgon om mensen inte kommit!

  • Newbies

    Roligt att ni andra också väntar med spänning! Håller tummarna för er!

    Jag har Bim idag, tog Cleareblue test med morgonutinen men visade negativt. Mår så himla kasst bara. Tröttare ön vanligt, klump i halsen, rapar hela tiden plus allt jag beskrivit tidigare som jag haft i säkert en veckas tid nu. Om jag inte är gravid vad kan det vara? Börjar bli lite orolig för att jag ska vara sjuk iochmed att min ?kvinnomage? sticker, trycker och molar. Har inte kunnat träna (hårt) de senaste tre dagarna för att jag har fått ont i livmodern framför allt vid konditionspass, någon som upplev detta?

Svar på tråden Väntan