• Anonym (Tveksam)

    Är det värt att fortsätta och vänta på att han ska bli redo?

    I rop på hjälp vänder jag mig nu till er!

    Det är så att jag träffat på en kille på min jobb (obs, vi jobbar inte tätt inpå varandra) , som sedan slutade i att vi började skriva till varandra på snapchat (mitt initiativ att lägga till honom). Vi har pratat i 3 månader, och setts 4 gånger utanför jobbet, och dessutom delat inte en utan flera kyssar på jobbet.

    Från början var det mest ?vanligt? prat. Han berättade nämligen att han gjorde slut med sitt ex för ca 1-2 månader, så han vill inte rusa in i något då han känner att han vill ha fokus på sig själv, och är inte redo för något seriöst. Han säger att han vill fortsätta träffa mig, och han betonade verkligen att han inte bara ville ha ett KK-förhållande, utan även kunna ses utan att ligga. Han säger även att han inte håller på med någon annan, och inte har någon plan på att göra det.

    Jag har blivit kär i honom, och känner att jag vill ha mer. Igår kväll förklarade jag för honom att det kanske är bäst vi är vänner eftersom jag gillar honom, och jag inte känner för att vänta på honom.. Han svarade mest ?Det var tråkigt att höra, men är det så du känner så?. Sen dess har vi inte pratat något mer.

    Nu till frågan. Är det värt att vänta på honom och fortsätta prata med honom osv, eller ska jag skita i att höra av mig och gå vidare?

    Jag vill inte vara något ?rebound? till honom, men samtidigt känner jag att jag kanske gav upp på honom för snabbt?

  • Svar på tråden Är det värt att fortsätta och vänta på att han ska bli redo?
  • Anonym (seriöst?)

    Låter nästan som han har stuckit dig en liten lögn, och att han är i ett förhållande.

  • Anonym (A)
    Anonym (seriöst?) skrev 2018-07-17 14:05:13 följande:
    Låter nästan som han har stuckit dig en liten lögn, och att han är i ett förhållande.
    Instämmer
  • Anonym (Tveksam)
    Anonym (seriöst?) skrev 2018-07-17 14:05:13 följande:

    Låter nästan som han har stuckit dig en liten lögn, och att han är i ett förhållande.


    Nja det tvivlar jag väldigt starkt på, isåfall gör han ett riktigt bra jobb. Vi har många gemensamma vänner och vi har pratat typ 24/7. Hon måste vara väldigt osynlig då.
  • Anonym (mmm)

    jag tolkar det som att han tyckt det varit trevligt men inte att det är så viktigt så att han kommer kämpa för dig 

  • Anonym (Nej)

    Inte värt att vänta eftersom att han uppenbarligen inte tycker att du är värd att satsas på. Han är fullt medveten om att du kan ?försvinna?.

  • Tecum

    Omöjligt att svara på. Just nu är han absolut inte redo för ett förhållande, då hade han inte tagit det så lugnt. Men hur läget är om ett halvår vet ingen...

  • Anonym (L)

    Försök gå vidare, med stor sannolikhet så ser han inte dig som "rätt" för honom, annars tycker jag nog att han skulle uttryckt sig på annat sätt om han kan se er tillsammans när han är redo...

    Sen tror jag att det blir svårt för dig att vara öppen för att träffa någon annan om du indirekt går och hoppas på att han ska ändra sig.

  • Less is more

    Han har nyligen gjort slut med sin flickvän...även om det var 1-2 månader sedan.

    Det är nog bra om du tar det lite lugnt. Var inte direkt otrevlig men håll ett visst avstånd. Så får du se vad som händer. Blir ni som magneter kommer ni börja dejta igen antagligen.

  • Anonym (Tveksam)

    Ja jag är inne på att jag inte ska vänta på honom..

    Men samtidigt så verkar han ju intresserad.. Han hör av sig VARJE dag, och jag tolkar det som att han aldrig vill sluta prata osv.. Visst, jag kan ju vara tidsfördriv också..

  • Anonym (Abc)

    Han har ett bekräftelsebehov efter att det tog slut med tjejen. Att ha en flört på jobbet gör uppbrottet lättare och han känner sig inte lika ensam, han utnyttjar dig lite tror jag. Svårt att veta om han har några djupare känslor. Han lät ju totalt ointresserad och gav dig noll respons på ditt lilla ultimatum. Tror på att släppa taget om en sådan kille, se om han efter en tid upptäcker att han saknar dig och vill satsa på dig. Men om han kan fortsätta få bekräftelse från dig via sms och flört på jobbet så är han nog rätt nöjd med det, slickar såren med det och går sedan vidare till någon annan, ny och spännande tjej. Tyvärr.

  • Anonym (Kiv (kille))

    Killen kan testa tjejen om det finns något lojalt i tjejen. Har killen varit med om ex tjejen varit illojal. Man gör aldrig om samma misstag igen.

  • Anonym (Tveksam)

    Ja jag tror jag kör på att inte höra av mig! Men det är ju så jävla svårt! Vill ju inte heller att han ska tycka jag är jobbig som inte låter han få tid, eftersom vi ?bara? setts 4 gånger utanför jobbet..

  • Anonym (Tveksam)

    Ja jag tror jag kör på att inte höra av mig! Men det är ju så jävla svårt! Vill ju inte heller att han ska tycka jag är jobbig som inte låter han få tid, eftersom vi ?bara? setts 4 gånger utanför jobbet..

Svar på tråden Är det värt att fortsätta och vänta på att han ska bli redo?