• Anonym (anony­m)
    Äldre 17 Jul 20:43
    1533 visningar
    6 svar
    6
    1533

    Mår dåligt

    Var ska jag börja? Jag radar upp mina problem. Ett problem som jag har är att det har gått lång tid mellan gymnasiet och högre utbildning. Jag vet, i-lands problem och jag har mig själv att skylla. Men jag mår jätttedåligt utav det. Det har gått fem år sedan jag slutade gymnasiet. Jag påbörjade en utbildning HT 17, men hoppade av. Varför vet jag inte. Kanske för att det var för svårt, och långt att pendla.

    En annan grej som jag mår dåligt utav och det gör mig så arg, så arg, är att jag har haft LPT i över två år nu(sedan April 2016). Och enligt läkaren kommer ha det till Juni 2019, eller dec 2019, eller dec 2020.

    En till grej som jag mår jättedåligt utav är att jag har förvaltare. Enligt läkaren som skrev rekommendationsbrevet till förvaltare har jag en gravt autistisk störning. Jag håller inte med om det. Jag har liksom Aspergers, inte Kanners/klassisk autism/infantil autism. En annan grej som läkaren skrev i rekommendationsbrevet till förvaltare, är att jag behöver dygnet runt vård för självskadebeteende. Jag håller inte med om det. Det är sant att jag vårdades april 2015 för självskadebeteende, och att jag försökte ta livet av mig juni 2015, och april 2016, och försökte hänga mig en gång på psyket(2016), men efter det har jag inte självskadat eller försökt ta livet av mig.

    Jag mår också dåligt av att jag i oktober ska fylla 24. Jag vill inte vara 24! 23 känns liksom ungt, och 24 ''icke-ungt''. Jag vet, konstigt att må dåligt över det, jag kanske förtjänar att ha LPT såpass länge, med tanke på att jag inte vill bli 24. 

    Alla fyra problem gör att jag mår dåligt. 
  • Svar på tråden Mår dåligt
  • Anonym (anony­m) Trådstartaren
    Äldre 18 Jul 16:31
    #1

    Ingen?:(

  • Anonym (anony­m) Trådstartaren
    Äldre 19 Jul 13:49
    #2

    Uppar...:(

  • Äldre 19 Jul 13:51
    #3

    Pm mig om du vill prata om det här, jag lyssnar gärna!

  • Anonym (?)
    Äldre 19 Jul 13:52
    #4

    Vad är LPT?

    Vilken utbildning påbörjade du?

    Vad har du för framtidsdrömmar?

  • Anonym (anony­m) Trådstartaren
    Äldre 19 Jul 13:54
    #5
    Anonym (?) skrev 2018-07-19 13:52:32 följande:
    Vad är LPT?
    Vilken utbildning påbörjade du?
    Vad har du för framtidsdrömmar?
    LPT är lagen om psykiatrisk tvångvård.
    Jag påbörjade utbildningen digitala medier vid högskolan väst.
    Mina framtidsdrömmar: Att bo på ett annat ställe än där jag bor nu, ha körkort, och vara klara med universitetsutbildning.
  • Anonym (anony­m) Trådstartaren
    Äldre 19 Jul 13:56
    #6
    RTWBH skrev 2018-07-19 13:51:50 följande:
    Pm mig om du vill prata om det här, jag lyssnar gärna!
    Tack snälla.Glad
Svar på tråden Mår dåligt