• Emsan801

    Kramper i magen

    Hej

    Jag har typ två-tre ggr om året fått, helt utan förvarning, akuta fruktansvärda kramper i magen. Har nästan alla gånger kommit i samband med att jag varit på toa för att göra nummer två. Jag får avbryta krälandes ut från toa och liggandes på golvet vänta på att krampsmärtan går över. Det kramar i livmoder, underliv, ändtarm känns det som. Har då tagit Ipren och efter någon timma känns ingenting. Någon som känner igen sig? Vad kan det vara? Sker oftast omkring ägglossningsdagar tror jag,

  • Svar på tråden Kramper i magen
  • MedKand

    Hej,
    Eftersom smärtan uppträder så sällan och kommer i samband med tarmtömning så låter det inte som en farlig bakomliggande åkomma. Har du andra symptom?

    Trapped air eller luft som "sitter fast" (i brist på bättre förklaring) kan mycket väl ligga bakom. Det är ett vanligt tillstånd som innebär att det finns luft i tarmen som inte kan släppas ut. Ja det ger riktiga kramper och kan göra riktigt ont, så pass att man inte kan sträcka på sig. 
    Är du orolig kan du ju söka tid på din vårdcentral. 

    Vänliga Hälsningar
    Med.Kand.
    www.Sjukdomskollen.com

  • Emsan801

    Ingen annan som känner igen detta. Hände mig häromdagen igen. Satt på toa och ska göra nr 2, fruktansvärda kramper, kallsvettas och håller på att svimma. Det enda är att lägga sig på golvet, härda ut och efter en timme känns det ingenting längre. Vad är detta????

  • Whattado

    Jag har haft så i flera år och läkarna har aldrig hittat något. Svimmade nästan varje gång. Hittade av en slump en artikel om migrän i magen som stämmer väldigt bra in på mina symptom.

Svar på tråden Kramper i magen