• Tjej2018

    Lårskav!! Panik!! Hjälp!!!!

    Hej. De är ju ingen som missat värmen vi har. Och känns som att många lider av lårskav, då har jag som sagt köpt en kjol och en klänning för att de annars blir för varmt med de ja brukar ha för kläder.

    Men idag fick ja känna på lårskav, huvva. Ver att det finns en sida på nätet som säljer tunna "cykelbyxor" som ska motverka detta. Problemet är att jag ej hinner beställa då vi ska till Stockholm på torsdag så hinner inte få hem om ja beställer.

    Ge mig era BÄSTA tips för att förhindra lårskav. Gärna inga cykelbyxor men allt annat är välkommet som tips!

  • Svar på tråden Lårskav!! Panik!! Hjälp!!!!
  • IceKitten

    Strumpbyxor? Ärligt talat så är någon typ av shorts det enda som riktigt fungerar. Krämer, puder och liknande är ytterst temporär lindring.

    Enligt min erfarenhet så klart ^^

  • annabellelee

    Alternativ 1, Bästa tipset:ta ett par tunna strumpbyxor (dvs den tunna nylonsorten), klipp av ovanför knäna. Vips har du tunna lårskydd som inte är så varma som cykelbyxor (jag brukar använda strumpbyxor där maskor gått till detta).

    Alternativ 2: Köp bebispuder och använd mellan benen.

  • Tjej2018
    annabellelee skrev 2018-07-18 00:21:20 följande:

    Alternativ 1, Bästa tipset:ta ett par tunna strumpbyxor (dvs den tunna nylonsorten), klipp av ovanför knäna. Vips har du tunna lårskydd som inte är så varma som cykelbyxor (jag brukar använda strumpbyxor där maskor gått till detta).

    Alternativ 2: Köp bebispuder och använd mellan benen.


    Har ett par tunna hudfärgade nylonsorten men vad är ett bra märke? För dom ja köpt kändes som "tjocka" och väldigt glansiga. Vad är ett par bra alternativ. Gärna länka om du har nån bra sort :)
  • mallaskablimamma

    Smörja med babyolja så låren glider bra mot varandra. Och ja, man få fylla på med mera olja då man svettas bort det i värmen.

    När det är "för sent" och man redan fått skav är mitt bästa tips att dutta på potatismjöl när man går och lägger sig. Lenar skönt till dagen därpå. (Fungerar också bra på röda bebisrunpor )

  • Sleek22

    Skit i cykelbyxor!

    Finns en bodyglide, en ?deo? för folk som håller på Med sport, finns en specifikt for her, att ha på skav mellan benen. Bästa någonsin!! Håller hela dagen även i denna värmen :) Silkonspray till fötterna fungerar bra också, men försvinner snabbare

  • Pentra

    Stay-ups! Håller dessutom svettklibbet borta i värmen. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (M)
    Pentra skrev 2018-07-18 02:54:32 följande:

    Stay-ups! Håller dessutom svettklibbet borta i värmen. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Man har ju inte Stay ups så långt upp att de skyddar där låren skaver emot.
  • annabellelee
    Tjej2018 skrev 2018-07-18 00:28:58 följande:

    Har ett par tunna hudfärgade nylonsorten men vad är ett bra märke? För dom ja köpt kändes som "tjocka" och väldigt glansiga. Vad är ett par bra alternativ. Gärna länka om du har nån bra sort :)


    Jag brukar ta mina vanliga, när en maska gått. Men Pierre Robert är tunna och bra tycker jag.
  • Pentra
    Anonym (M) skrev 2018-07-18 07:51:59 följande:
    Man har ju inte Stay ups så långt upp att de skyddar där låren skaver emot.

    Jag har det, och det funkar alldeles utmärkt. Och dessutom så kan jag gå omkring i korta kjolar, och känna det luftigt inunder, utan att det syns att jag har stay-ups på mig, ...om jag inte vill att det skall synas...förstås... Och det är dessutom väldigt uppskattat av min partner...när den andan faller på... ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Mrs Green

    Jag brukar ha "underkjol med ben", de är lite vidare än cykelbyxor så det känns svalare. De funkar jättebra så länge kjolen går till knät eller längre, och inte är för tajt. Tror jag köpte mina på Åhléns, men har sett dem på Lindex också har jag för mig. 

  • Anonym (mi)

    finns korta tights på hm som är billiga och man kan ha under kjol

  • Anonym (*)

    Lindex har trosor med långa ben som funkar. De har även haft cykelbyxor tidigare i sommar, men de kanske är slut nu.

Svar på tråden Lårskav!! Panik!! Hjälp!!!!