• Anonym (.)

    Kan man bli steril av bakteriell vaginos?

    Kan man det?

  • Svar på tråden Kan man bli steril av bakteriell vaginos?
  • Anonym (ssk)

    Ja, om infektionen sprider sig uppåt och inte blir behandlat.

  • Anonym (.)
    Anonym (ssk) skrev 2018-07-18 08:53:34 följande:

    Ja, om infektionen sprider sig uppåt och inte blir behandlat.


    I vanliga fall får man väl inte ens behandling för bv? Den kommer väl alltid tillbaka om man får behandling?
  • Anonym (ssk)
    Anonym (.) skrev 2018-07-18 08:55:08 följande:
    I vanliga fall får man väl inte ens behandling för bv? Den kommer väl alltid tillbaka om man får behandling?
    Va? Får du ingen behandliing?

    Det fick jag och det har inte kommit tillbaka.
  • Anonym (.)
    Anonym (ssk) skrev 2018-07-18 10:13:36 följande:

    Va? Får du ingen behandliing?

    Det fick jag och det har inte kommit tillbaka.


    Man får väl bara vagiatorer som behandling?
  • Anonym (ssk)
    Anonym (.) skrev 2018-07-18 10:20:48 följande:
    Man får väl bara vagiatorer som behandling?
    Ja, och det brukar ofta räcka. Men infektionen ska inte komma tillbaka, då behöver du nån annan behandling.
  • Anonym (.)
    Anonym (ssk) skrev 2018-07-18 12:30:00 följande:

    Ja, och det brukar ofta räcka. Men infektionen ska inte komma tillbaka, då behöver du nån annan behandling.


    Men orsakas den inte av bakterier? Då ska den ju behandlas med antibiotika
  • Anonym (hh)

    Jag hoppas inte det då vården lät mig gå med det i ett halvår utan att ge mig en tid (fick en tid, jag hade inte feber så jag skickades hem utan gynundersökning). Motiveringen var att de inte har tider för det.

    Efter ett halvår konstaterades att jag hade en infektion, inte bara bakteriell vaginos.

  • Anonym (K)

    Tror tyvärr att man kan bli det eftersom det är en bakterieinfektion och såna bakterier kan sprida sig upp till livmoder och äggledare.

  • Anonym (K)
    Anonym (hh) skrev 2018-07-18 21:44:12 följande:

    Jag hoppas inte det då vården lät mig gå med det i ett halvår utan att ge mig en tid (fick en tid, jag hade inte feber så jag skickades hem utan gynundersökning). Motiveringen var att de inte har tider för det.

    Efter ett halvår konstaterades att jag hade en infektion, inte bara bakteriell vaginos.


    Var hade du inflammationen?
  • Anonym (hh)
    Anonym (K) skrev 2020-01-30 16:19:38 följande:
    Var hade du inflammationen?
    I livmodertappen.
  • Anonym (hh)

    Stod bara att jag efter odling hade en infektion av streptockock A i livmodertappen.

    Fick antibiotika.

    Har dock haft det en gång till, men då spred det sig till livmodern och jag blev jättesjuk med hög feber.

    Kände mig ganska dålig när det "bara" var i livmodertappen också, men så länge jag inte hade feber så verkade det inte viktigt, sjukt nog.

  • Anonym (K)
    Anonym (hh) skrev 2020-02-01 13:03:51 följande:

    I livmodertappen.


    Har också den erfarenheten. Men sjukvården påstår att BV absolut inte kan sprida sig uppåt och orsaka infektion men det är verkligen fel, förstår inte hur de får påstå något så felaktigt.

    Är du säker på att det var BV som orsakat det och ingen könssjukdom? Fick du behandling för infektionen i livmodertappen?
  • Anonym (K)
    Anonym (hh) skrev 2020-02-01 13:05:47 följande:

    Stod bara att jag efter odling hade en infektion av streptockock A i livmodertappen.

    Fick antibiotika.

    Har dock haft det en gång till, men då spred det sig till livmodern och jag blev jättesjuk med hög feber.

    Kände mig ganska dålig när det "bara" var i livmodertappen också, men så länge jag inte hade feber så verkade det inte viktigt, sjukt nog.


    Det är en seglivad myt att man har feber vid en livmoderinfektion, har själv haft det utan någon feber överhuvudtaget och infektionen var kraftig. Läser man på om livmoderinfektion så står det att feber KAN vara ett symtom men att man även kan ha infektionen utan feber och även utan symtom. Detta borde läkare känna till om någon.

    Hoppas du slipper fler infektioner i fortsättningen. Får jag fråga om du blivit gravid efter det? Jag oroar mig för att inte kunna bli gravid pga detta.
  • Anonym (hh)
    Anonym (K) skrev 2020-02-01 13:06:53 följande:
    Har också den erfarenheten. Men sjukvården påstår att BV absolut inte kan sprida sig uppåt och orsaka infektion men det är verkligen fel, förstår inte hur de får påstå något så felaktigt.

    Är du säker på att det var BV som orsakat det och ingen könssjukdom? Fick du behandling för infektionen i livmodertappen?
    Alltså, det började med bakteriell vaginos, sedan om det var mer än en infektion samtidigt vet jag inte. men inga könssjukdomar iaf.

    Hade det ju under lång tid. Tycker det är så sjukt att de tror man kan gå med enbart BV också någon längre tid. 
Svar på tråden Kan man bli steril av bakteriell vaginos?