• Anonym (Barn)

    Kan hon bli gravid?

    Min tjej har mens i slutet av månaden alltså slutet av nästa vecka. Jag kom i henne nu på morgonen. Att hon kan bli gravid finns alltid risk men är det nu hon borde ha ÄL eller borde det redan varit?

  • Svar på tråden Kan hon bli gravid?
  • taquine
    Anonym (Barn) skrev 2018-07-18 09:59:10 följande:

    Min tjej har mens i slutet av månaden alltså slutet av nästa vecka. Jag kom i henne nu på morgonen. Att hon kan bli gravid finns alltid risk men är det nu hon borde ha ÄL eller borde det redan varit?


    Skydda er om ni inte vill ha barn, hur svårt på en skala ska det vara? Slutar aldrig förvånas... 
    Goodness me
  • Anonym (Barn)
    taquine skrev 2018-07-18 10:08:27 följande:

    Skydda er om ni inte vill ha barn, hur svårt på en skala ska det vara? Slutar aldrig förvånas... 


    Vi vill ha barn. Jag frågade mer av nyfikenhet. Uttryckte mig inte tillräckligt tydligt bara.
  • Anonym (Å)
    Anonym (Barn) skrev 2018-07-18 09:59:10 följande:

    Min tjej har mens i slutet av månaden alltså slutet av nästa vecka. Jag kom i henne nu på morgonen. Att hon kan bli gravid finns alltid risk men är det nu hon borde ha ÄL eller borde det redan varit?


    Ni vill ha barn, men du benämner en graviditet som risk? Likväl borde kanske hon ha koll på sin ägglossning om ni planerar barn. Så utifrån detta låter du inte mogen att skaffa barn.
  • Anonym (Sofia1992)
    Anonym (Å) skrev 2018-07-18 10:47:40 följande:

    Ni vill ha barn, men du benämner en graviditet som risk? Likväl borde kanske hon ha koll på sin ägglossning om ni planerar barn. Så utifrån detta låter du inte mogen att skaffa barn.


    Ta det lugnt ! Alla är inte världsmästare på att uttrycka sig supertydligt. Det är tyvärr sedan länge känt att det aggressiva tonläget här på Familjeliv skrämmer många från att skriva överhuvudtaget :(
  • Anonym (Alice)

    Fattar inte riktigt heller. Vill ni inte ha barn just nu så skyddar ni er. Vill ni ha barn nu, så är det ju bara att vänta och se om det blir nåt. Vi som är här kan väl inte veta om din tjej haft ägglossning eller inte?

  • IceKitten
    Anonym (Å) skrev 2018-07-18 10:47:40 följande:

    Ni vill ha barn, men du benämner en graviditet som risk? Likväl borde kanske hon ha koll på sin ägglossning om ni planerar barn. Så utifrån detta låter du inte mogen att skaffa barn.


    Väldigt starkt påstående...

    Det finns många människor som inte har full koll på när risk/chans bör användas. Eller var det bara ett enkelt misstag från TS sida.

    Gällande ägglossningen så är det inget man tvunget måste ha stenkoll även om man vill bli gravid. Väldigt många kör på att bara ha sex lite då och då och ser vad som händer. De som har stenkoll är oftast de som har kämpat i månader att bli gravida.

    Att påstå att någon är för omogen att skaffa barn bara pga detta är rätt löjeväckande.
  • Anonym (Å)
    IceKitten skrev 2018-07-18 11:16:26 följande:
    Väldigt starkt påstående...

    Det finns många människor som inte har full koll på när risk/chans bör användas. Eller var det bara ett enkelt misstag från TS sida.

    Gällande ägglossningen så är det inget man tvunget måste ha stenkoll även om man vill bli gravid. Väldigt många kör på att bara ha sex lite då och då och ser vad som händer. De som har stenkoll är oftast de som har kämpat i månader att bli gravida.

    Att påstå att någon är för omogen att skaffa barn bara pga detta är rätt löjeväckande.
    Har man inte koll på sin egen ägglossning så kan man väl för fan inte vända frågan det ett allmänt forum? Vi kan ju omöjligt veta mer
  • IceKitten
    Anonym (Å) skrev 2018-07-18 11:19:58 följande:

    Har man inte koll på sin egen ägglossning så kan man väl för fan inte vända frågan det ett allmänt forum? Vi kan ju omöjligt veta mer


    Nu var det knappast HANS ägglossning det handlar om till att börja med.

    Men om du vill kan jag förtydliga den sannolika bakgrunden till TS fråga?

    TS och hans tjej har nu bestämt sig för att skaffa barn och allt är väldigt spännande, nervöst och roligt så som det brukar vara i början. TS är väl medveten om att ingen på denna sidan kommer kunna ge honom något definitivt ja eller nej-svar, men eftersom att han trots allt är väldigt uppspelt och glad över det hela kan han helt enkelt inte hålla sig för att fråga, googla osv ändå.

    Rätt mänskligt och gulligt om du frågar mig.

    Sedan kommer det dessvärre en massa surpuppor med skitsvar till hans inlägg och förstör lite glädjen. Tyvärr.
  • taquine
    Anonym (Barn) skrev 2018-07-18 10:37:39 följande:
    Vi vill ha barn. Jag frågade mer av nyfikenhet. Uttryckte mig inte tillräckligt tydligt bara.
    Då hade nog chans varit ett bättre ordval än risk;)  Men , men , önskar lycka till i verkstaden;)
    Goodness me
  • Anonym (Efter)

    Låter som ni precis missade ägglossning så risken är nog inte så stor. Ska också ha mens i slutet av mån och hade äl ca i helgen som var.

  • Anonym (A)
    Anonym (Alice) skrev 2018-07-18 11:15:03 följande:
    Fattar inte riktigt heller. Vill ni inte ha barn just nu så skyddar ni er. Vill ni ha barn nu, så är det ju bara att vänta och se om det blir nåt. Vi som är här kan väl inte veta om din tjej haft ägglossning eller inte?
    Håller med
  • dagg88
    IceKitten skrev 2018-07-18 11:37:54 följande:

    Nu var det knappast HANS ägglossning det handlar om till att börja med.

    Men om du vill kan jag förtydliga den sannolika bakgrunden till TS fråga?

    TS och hans tjej har nu bestämt sig för att skaffa barn och allt är väldigt spännande, nervöst och roligt så som det brukar vara i början. TS är väl medveten om att ingen på denna sidan kommer kunna ge honom något definitivt ja eller nej-svar, men eftersom att han trots allt är väldigt uppspelt och glad över det hela kan han helt enkelt inte hålla sig för att fråga, googla osv ändå.

    Rätt mänskligt och gulligt om du frågar mig.

    Sedan kommer det dessvärre en massa surpuppor med skitsvar till hans inlägg och förstör lite glädjen. Tyvärr.


    Bästa svaret! Synd dock att folk här ska vara så sjukt dömmande och elaka!
Svar på tråden Kan hon bli gravid?