• Anonym (29 år på västku­sten)
    Äldre 18 Jul 14:38
    7408 visningar
    33 svar
    33
    7408

    Hjälp mig tolka den okända kvinnan

    Åkte upp till sommarstugan i förrgår för att ordna lite. Efter några timmars jobb vadade jag över till ett skär där jag brukar bada. Oftast inte en människa så långt ögat kan nå. Badade, tog en kall öl och la mig och solade lite. Kände mig så jäkla fri och livet kändes gött och hur som helst så tänkte jag att en snabb runk skulle vara skönt. Mitt upp i allt så hör jag en person säga ?vilken underbar dag alltså!?

    Jag tog genast handduken över mig och fumla fram ett svar som bekfräftade hennes kommentar.

    Hon har alltså sett det hela och verkarde som att det var världens normalaste grej.

    Hon berättade också att hon hyr en stuga längre upp i skogen och skall bo där till december. Skriva en bok eller vad hon nu sa.

    Hon la sig en bit bort och solade.

    Jag klädde på mig efter en stund och gick upp till mig igen.

    Tror ni hon blev ofredad? Det var VERKLIGEN inte min mening att någon skulle se. Jag har badat där i 4 år och det har aldrig varit en människa där samtidigt som mig. Där är nästan aldrig en människa alls.

    Men jag har en liten klump i magen att jag på något vis ofredat henne.

    Ser fram emot era svar.

    Ta hand om er

  • Svar på tråden Hjälp mig tolka den okända kvinnan
  • Äldre 18 Jul 15:21
    #1

    Jag tolkar det som att nu vet du att du inte är ensam just där, fram tills december.

    Hon tyckte att det var en trevlig dag, håller på att skriva en bok, och är inte överdrivet imponerad eller skräckslagen inför åsynen av nakna män.

    Rent allmänt är det inte fel att njuta av dagen så som du gjorde, så länge man är själv där. Vare sig man är man eller kvinna. Tycker iaf jag.

  • Äldre 18 Jul 16:03
    #2
    +1

    Det låter väl som att hon tog det hela ganska lugnt och mest ville ge dig en chans att försöka "rädda" situationen med lite värdighet i behåll.

    Så jag tror verkligen inte att hon kändes sig ofredad. Däremot kommer hon säkerligen skratta åt det på nästa kompismiddag men lite får man ju bjuda på sig ändå :)

  • Anonym (29 år på västku­sten) Trådstartaren
    Äldre 18 Jul 18:04
    #3
    Fågel Flax skrev 2018-07-18 15:21:45 följande:

    Jag tolkar det som att nu vet du att du inte är ensam just där, fram tills december.

    Hon tyckte att det var en trevlig dag, håller på att skriva en bok, och är inte överdrivet imponerad eller skräckslagen inför åsynen av nakna män.

    Rent allmänt är det inte fel att njuta av dagen så som du gjorde, så länge man är själv där. Vare sig man är man eller kvinna. Tycker iaf jag.


    Nej imponerad tror jag verkligen inte hon blev. Ser ut som vilken 29-30åring som helst.

    Ja nu vet jag att jag inte är ensam. Kommer givetvis inte göra samma sak igen utan att verkligen kolla att det inte är någon människa i närheten. Jag fick feeling bara och allt kändes så fritt.

    Därför jag köpte och renoverar stället..

    Men då tror du inte hon funderar på att anmäla eller så i alla fall?

    Tack för att du tog dig tid och svara förresten.
  • Anonym (29 år på västku­sten) Trådstartaren
    Äldre 18 Jul 18:32
    #4
    IceKitten skrev 2018-07-18 16:03:16 följande:

    Det låter väl som att hon tog det hela ganska lugnt och mest ville ge dig en chans att försöka "rädda" situationen med lite värdighet i behåll.

    Så jag tror verkligen inte att hon kändes sig ofredad. Däremot kommer hon säkerligen skratta åt det på nästa kompismiddag men lite får man ju bjuda på sig ändå :)


    Ja alltså jag tyckte verkligen hon var....cool med det hela, eller alltså hon var så säker och självklar. Själv måste jag uppfattats som världens jubelidiot vilket jag skäms enormt över!! Tänker på det mycket.

    Det där med kompismiddagen kan jag absolut bjuda på. Men jag hoppas inte ryktet i trakten går. Vet inte riktigt vilka hon känner men det skulle ju inte vara roligt om alla helt plötsligt ser mig som en idiot :-/
  • Anonym (Hm)
    Äldre 18 Jul 18:33
    #5
    IceKitten skrev 2018-07-18 16:03:16 följande:
    Det låter väl som att hon tog det hela ganska lugnt och mest ville ge dig en chans att försöka "rädda" situationen med lite värdighet i behåll.
    Så jag tror verkligen inte att hon kändes sig ofredad. Däremot kommer hon säkerligen skratta åt det på nästa kompismiddag men lite får man ju bjuda på sig ändå :)
    Det tror jag med
  • Anonym (29 år på västku­sten) Trådstartaren
    Äldre 18 Jul 21:47
    #6
    Anonym (Hm) skrev 2018-07-18 18:33:38 följande:

    Det tror jag med


    Ok, tack för synpunkt.
  • Anonym (well)
    Äldre 18 Jul 22:37
    #7
    +1

    Hade hon blivit avskräckt hade hon väl slunkit därifrån..? Helt omöjligt är det väl inte att det var lite av en invit att hon berättade var hon finns och hur länge..?

  • Anonym (29 år på västku­sten) Trådstartaren
    Äldre 18 Jul 23:23
    #8
    Anonym (well) skrev 2018-07-18 22:37:36 följande:

    Hade hon blivit avskräckt hade hon väl slunkit därifrån..? Helt omöjligt är det väl inte att det var lite av en invit att hon berättade var hon finns och hur länge..?


    Det är lite så jag försökt tänka också när jag har mått allt för dåligt över det hela. Att hon kunde ha gått där ifrån. Jag märkte inte henne. Jag tog på mig själv och blundade. Hon stod snett bakom mig vid en klippa...men att det var en invit har jag svårt att tro. Jag har alltid gillat lite äldre kvinnor än mig själv och hon var absolut attraktiv men jag tror inte hon tyckte jag var något att ha. Jag är bara en vanlig killen. Och mitt första intryck på henne var ju fruktansvärt dåligt.
  • Anonym (F)
    Äldre 18 Jul 23:36
    #9

    Hade hon blivit förnärmad eller känt sig trakasserad hade hon garanterat inte pratat om vilken underbar dag det var. Så jag är nästan helt säker på att du kan andas ut:)

    Däremot vet du ju nu att du inte är ensam fram till december, det var nog en heads up till nästa gång du får feeling;)

  • Anonym (29 år på västku­sten) Trådstartaren
    Äldre 18 Jul 23:40
    #10
    Anonym (F) skrev 2018-07-18 23:36:11 följande:

    Hade hon blivit förnärmad eller känt sig trakasserad hade hon garanterat inte pratat om vilken underbar dag det var. Så jag är nästan helt säker på att du kan andas ut:)

    Däremot vet du ju nu att du inte är ensam fram till december, det var nog en heads up till nästa gång du får feeling;)


    Tack för svar. Du menar att hon kanske ?varnade mig?? Givetvis kommer jag aldrig runka där igen. Det är något som jag gjort ibland efter bad och så när jag arbetat en hel dag och lite som avkoppling i några år. Tanken har aldrig varit att någon skall se utan det har varit jag och naturen, friheten och vinden.
Svar på tråden Hjälp mig tolka den okända kvinnan