• Anonym (TS)

    För intimt att ta ett bad ihop?

    Idag blev jag föremål för en konstig situation!

    Jag och några kollegor pratade igår om att vi skulle ta långlunch åka och bada på lunchrasten idag!
    Men det slutade med att det bara var jag och en av mina manliga kollegor som åkte iväg och badade (jag är tjej).

    Jag tog en utsiktsbild vid badplatsen och taggade min kollega i den och la ut den på Facebook.

    Någon timme senare så kom min kollega och bad mig ta bort bilden samt prata med hans fru och säga att vi INTE varit och badat ensamma han och jag! Hon hade tydligen blivit skogstokig av svartsjuka över att vi två varit och badat ihop och anledningen till att hon inte ville att bilden skulle ligga på FB var att inte deras vänner skulle se vad han höll på med så hon fick skämmas!

    Jag tog bort bilden men vägrade prata med hans fru!

    Jag hade aldrig tänkt tanken att det var något konstigt (jag har man också och han tycker inte heller att det är något märkligt).

    Det var ju inte så att vi smet iväg och badade i någon enskild vik! Tanken var ju att vi skulle varit flera och vi var på en allmän badplats med barnfamiljer!

    Hur skulle ni reagera om er partner åkte och badade med någon av det motsatta könet?

  • Svar på tråden För intimt att ta ett bad ihop?
  • Anonym (Mela)

    Nej jag hade inte reagerat... Kanske om det hände ofta men inte annars men å andra sidan kunde mitt ex vara otrogen med en kompis i flera månader utan att jag fattade nåt så jag kanske är. För godtrogen istället.

    Men jag stötte ihop med en jobbarkompis på en badplats igår men fick låtsas att jag inte såg honom för hans fru är så satans svartsjuk.. Asjobbigt det också. För reaktionen är ju att säga hej när man ser nån man känner

  • Anonym (a)

    Inte ok.
    Bra att du åtminstone tog bort bilden från fejjan.

  • Anonym (Kvinna)

    Förstår frun då du bara taggade honom vilket jag anser var helt onödigt!

  • Anonym (-)

    Jag tycker istället att mannen själv får ta ansvar för vad han gör. Man borde inte göra saker som man inte kan berätta för sin partner.

  • Anonym (anonym)

    Helt ok att bada med kollegor dessutom bör ju partnern ha vetat om att det skulle badas eftersom det är något man troligen berättar hemma som "i morgon har några kollegor och jag tänkt bada på lunchen"
    Hur gör ni andra om mannen är med kompis och badar och grannfrun eller kvinnlig kollega råkar vara på stranden, fär dessa inte umgås för att de har badkläder 

  • Anonym (TS)

    Ni som INTE tycker att det är okej, förklara gärna varför! För jag förstår det verkligen inte!

    Jag menar om han och jag skulle vilja ha ihop det så hade vi haft 1000 tillfällen till det! Varför skulle vi ha det bara för att vi var på en badstrand?

  • riboflavin

    Jag hade inte reagerat alls, gissningsvis hade jag redan vetat om det eftersom min sambo nog hade hunnit före och skickat bilder och berättat att de tänker åka och bada på lunchen. Jag hade verkligen inte skämts över att min sambo har en god relation till sina arbetskamrater.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (TS) skrev 2018-07-18 15:58:29 följande:

    Ni som INTE tycker att det är okej, förklara gärna varför! För jag förstår det verkligen inte!

    Jag menar om han och jag skulle vilja ha ihop det så hade vi haft 1000 tillfällen till det! Varför skulle vi ha det bara för att vi var på en badstrand?


    Att ni badar ihop hade inte stört mig alls - det är det faktum att du ville visa upp det för ?alla? på fejan och tagga endast honom som hade stört mig. Hade precis som frun skämts!
  • Anonym (mmm)

    Jag har en superbra relation med mina kollegor men jag tror ändå inte att jag hade åkt och badat på lunchen om det bara var en kollega till som skulle med. Hade känts bättre om vi var i alla fall 3 st. Sen hinner man inte mycket på lunchen, man ska ju hinna äta också så hur tänkte ni där? 

    Det här visar i all fall att folk tycker olika och just i det nämnda fallet kanske det finns osäkerhet/otrygghet i deras relation och du råkade hamna i detta utan att du hade en aning. 

  • Anonym (TS)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-07-18 16:00:53 följande:
    Att ni badar ihop hade inte stört mig alls - det är det faktum att du ville visa upp det för ?alla? på fejan och tagga endast honom som hade stört mig. Hade precis som frun skämts!
    Skulle jag ha taggat någon annan som inte ens var med menar du?
    Om jag hade tagit en bild på honom i badbyxor så hade jag frågat innan jag ev. lade ut den på fejjan (såklart). Men vi brukar ju tagga varandra i andra sammanhang så varför inte när man badar?
Svar på tråden För intimt att ta ett bad ihop?