• Anonym (M)

    Han får inte upp den

    Har nyligen träffat en fantastisk man. Vi klickar helt och håller i personlighet, trivs jättebra ihop, är fysiska med varandra, mycket mycket kyssar och närhet. Har båda långa relationer bakom oss så ingen av oss är oerfarna. Har försökt ha (penetrerande) sex vid två tillfällen, men han får inte upp den. Han har tillfredsställt mig på andra sätt och jag vill såklart göra det lika skönt för honom. Han säger själv att det beror på att han spänner sig och att han gärna vill ha mig (så känns det verkligen). Jag tycker det är jobbigt, men tänker att det är värst för honom. Hur kan jag hjälpa honom? Har försökt att förhålla mig avslappnat och sagt att det nog funkar bättre nästa gång, vill ju inte lägga sten på bördan. Vill verkligen få det här att funka för han är en fantastisk person på alla sätt.

  • Svar på tråden Han får inte upp den
  • Anonym (C)

    Det viktiga är att inte stressa fram ett stånd, och får han stånd så säg inget utan fortsätt bara smeka/suga. Börja kvällen med sensuell massage, bad, teasing. Det gäller bara att komma över den första spärren, efter det brukar de lossna. När ni kysser/smeker så skriker hans kropp att "nu är det dags för stånd" och då spänner han sig.

  • Anonym (H)
    Anonym (C) skrev 2018-07-18 18:31:37 följande:
    Det viktiga är att inte stressa fram ett stånd, och får han stånd så säg inget utan fortsätt bara smeka/suga. Börja kvällen med sensuell massage, bad, teasing. Det gäller bara att komma över den första spärren, efter det brukar de lossna. När ni kysser/smeker så skriker hans kropp att "nu är det dags för stånd" och då spänner han sig.
    Håller med
  • Anonym (Been there)

    Det påminner om när jag träffade min fru. Det tog väl 3 veckor efter att vi hade försökt första gången tills det fungerade med penetrerande sex. Jag misstänker att handlar om att man måste distraheras på något sätt för att man ska komma förbi den där mentala blockeringen. För oss lossnade när vi hade varit på fest tillsammans och kom hem till mig ganska sent. Jag var nykter och egentligen för trött och det var väl tröttheten som blev min distraktion.

    Om ni inte vill försöka återskapa vårt scenario kan jag annars rekommendera erotiska brädspel. Gärna något som involverar mycket smek, kyssar och massage.

  • Anonym (M)
    Anonym (C) skrev 2018-07-18 18:31:37 följande:

    Det viktiga är att inte stressa fram ett stånd, och får han stånd så säg inget utan fortsätt bara smeka/suga. Börja kvällen med sensuell massage, bad, teasing. Det gäller bara att komma över den första spärren, efter det brukar de lossna. När ni kysser/smeker så skriker hans kropp att "nu är det dags för stånd" och då spänner han sig.


    Tack för ett bra svar! Har ju förstått det där med att stressen kan försvåra, men har inte vetat hur jag ska tänka/agera. Vi fortsätter där vi är med kyssar, smek, händer och mun. Det känns ju bra och jag är övertygad om att det här kan bli hur bra som helst.
  • Anonym (Undrar)

    Hej har samlag tidigare förhållande fått stond och utlösning

  • Anonym (M)
    Anonym (Been there) skrev 2018-07-18 18:34:54 följande:

    Det påminner om när jag träffade min fru. Det tog väl 3 veckor efter att vi hade försökt första gången tills det fungerade med penetrerande sex. Jag misstänker att handlar om att man måste distraheras på något sätt för att man ska komma förbi den där mentala blockeringen. För oss lossnade när vi hade varit på fest tillsammans och kom hem till mig ganska sent. Jag var nykter och egentligen för trött och det var väl tröttheten som blev min distraktion.

    Om ni inte vill försöka återskapa vårt scenario kan jag annars rekommendera erotiska brädspel. Gärna något som involverar mycket smek, kyssar och massage.


    Tack för ditt svar! Jag är jätteglad för att ni hjälper mig att förstå mekanismerna bakom. Eftersom jag själv är kvinna är det inte lätt att veta hur det känns i en mans kropp/huvud. Har inte heller hänt mig med någon annan partner. Det vill jag ju inte säga till min nuvarande, eftersom jag tänker att det kanske skulle öka hans stress.
  • Anonym (Samma)

    Jag har varit precis den killen du pratar om.

    Blev lämnad efter 10 år tillsammans med en tjej och under tiden jag dejtade gick det bara inte. Min hjärna ville men kroppen svarade inte. Jag hade förmodligen inte bearbetat sorgen tillräckligt och var inte helt över mitt gamla....

    Träffade jordens finaste tjej, vi är tillsammans idag, men första natten i sängen tillsammans var det samma sak. Hon var sugen men jag kunde bara inte bli hård....dagen efter runkade hon av mig i sin soffa och efter det har den stått varje gång hon vill allt släppte liksom bara....

  • Anonym (M)
    Anonym (Undrar) skrev 2018-07-18 18:37:57 följande:

    Hej har samlag tidigare förhållande fått stond och utlösning


    Jag har inte frågat om han haft problem tidigare, vill vänta lite med den frågan. Men har har ju flera barn så det måste ju ha funkat för honom några gånger iaf.
  • Anonym (M)
    Anonym (Samma) skrev 2018-07-18 18:41:55 följande:

    Jag har varit precis den killen du pratar om.

    Blev lämnad efter 10 år tillsammans med en tjej och under tiden jag dejtade gick det bara inte. Min hjärna ville men kroppen svarade inte. Jag hade förmodligen inte bearbetat sorgen tillräckligt och var inte helt över mitt gamla....

    Träffade jordens finaste tjej, vi är tillsammans idag, men första natten i sängen tillsammans var det samma sak. Hon var sugen men jag kunde bara inte bli hård....dagen efter runkade hon av mig i sin soffa och efter det har den stått varje gång hon vill allt släppte liksom bara....


    Skönt att det släppte och grattis till att du träffat världens finaste tjej. ???? Min kille säger att han är helt över sitt ex och jag tror honom. Han säger också att jag är världens finaste, så jag tror som du skriver att det låst sig för honom. Jag är jättetacksam till alla er som svarar och ger mig lite perspektiv. Hoppas att det släpper snart för honom(ska göra vad jag kan utan att stressa) för jag är ju rejält sugen på honom och vill såklart göra det riktigt skönt för honom. ????
  • Anonym (Samma)

    Tror du att han kan vara nervös att du inte kommer tycka att hans storlek är ok?

Svar på tråden Han får inte upp den