• Anonym (Kate)

    Sambo blir så arg

    Hej! Jag lever i ett jättefint och tryggt förhållande. Vi passar som handen i handsken och har samma moraliska värderingar i livet. Ett stabilt och passionerat förhållande.

    Jag är 25 och han är 16 år äldre.

    Problemet..är att han har väldigt kort stubin. Jag kan skoja om en sak och han brinner till och höjer rösten åt mig. Han kan bli arg för nästan vad som helst. Ibland när vi har vänner hemma eller när barnen är hemma kan han höja rösten och bli väldigt arg, det gör så att jag skäms..

    Han har ADHD och detta är väl ett av hans stora problem. Det börjar bli jobbigt..

    Vi ska snart flytta till hus men jag vill så gärna att min sambo ska tagga ner med sitt humör.

    Jag vill inte lämna honom. Han är en mycket fin man. Men dessa stunder i ilska får mig att fundera..

    Har ni något råd på hur jag/Vi ska lösa detta?

  • Svar på tråden Sambo blir så arg
  • Anonym (rrr)

    Tar han någon medicin för sin adhd? Det är väl kanske det som behövs och har man barn ska man banne mig skärpa sig! 

    Du får väl säga att du funderat en del på detta, att du blir rädd och barnen också, när han blir så där arg, att det inte riktigt är normalt. Fråga vad han själv tycker går att göra- säger han inget, då får du nog bli tuffare och kräva att han tar kontakt med vården. 

  • Anonym (Hm)
    Anonym (rrr) skrev 2018-07-18 22:15:57 följande:
    Tar han någon medicin för sin adhd? Det är väl kanske det som behövs och har man barn ska man banne mig skärpa sig! 

    Du får väl säga att du funderat en del på detta, att du blir rädd och barnen också, när han blir så där arg, att det inte riktigt är normalt. Fråga vad han själv tycker går att göra- säger han inget, då får du nog bli tuffare och kräva att han tar kontakt med vården. 
    Håller med
Svar på tråden Sambo blir så arg