• Tihi

    Vad hjälpte din torra hy i ansiktet?

    Har väldigt yttorr hy i ansiktet och undrar vilka krämer, rengöring, fuktmasker och allt vad det heter som har hjälpt dig med samma problem. Pris kvittar bara det funkar. Min hy är åt det känsliga hållet. Använder väldigt gärna parfymfria produkter.

  • Svar på tråden Vad hjälpte din torra hy i ansiktet?
  • Anonym (T)

    La Roche posay, deras tolerianeserie. Helt magiska för min känsliga hy, även om jag provar andra märken går jag alltid tillbaka till dessa produkter:)

  • Anonym (Anti-rynk)
    Tihi skrev 2018-07-18 19:45:23 följande:

    Har väldigt yttorr hy i ansiktet och undrar vilka krämer, rengöring, fuktmasker och allt vad det heter som har hjälpt dig med samma problem. Pris kvittar bara det funkar. Min hy är åt det känsliga hållet. Använder väldigt gärna parfymfria produkter.


    Anti-age-krämer!!! Du behöver inte både dag- och nattcreme, det räcker med att smörja sig på kvällen med nattcreme. Du kan använda den på dagen också om du behöver.

    De hjälper inte mot rynkor men de hjälper definitivt mot torr hy. Jag har blivit av med min supertorra hy som i det närmaste har blivit perfekt :)

    Nackdelen: en burk kostar några hundralappar. Men det är det verkligen värt. De är dryga och räcker riktigt länge, nästan ett år för mig.
  • Anonym (Anti-rynk)
    Tihi skrev 2018-07-18 19:45:23 följande:

    Har väldigt yttorr hy i ansiktet och undrar vilka krämer, rengöring, fuktmasker och allt vad det heter som har hjälpt dig med samma problem. Pris kvittar bara det funkar. Min hy är åt det känsliga hållet. Använder väldigt gärna parfymfria produkter.


    PS! Tvätta aldrig ditt ansikte med annat än vatten. Om du har make up- använd olja på en bomullsrondell för att få bort den. Försök använda så lite make up som möjligt.

    Tvätta aldrig någonsin med tvål om du är torr!
  • Anonym (A)

    ACO special care mild tvål samt Olay moisturising lotion sensitive skin. Först tvålen sen krämen, morgon och kväll. Extra kräm när det behövdes. Det hjälpte mig.

  • AnnaZL

    Bioeffect EFG serum är det absolut bästa. Dyrt, men det funkar, oparfymerat och har bara 6 ingredienser. Jag rengör med microfiberduk i lagom varmt vatten, torkar och applicerar serumet. Ingen kräm efter.

  • Geminis

    It?s Hyaluronic Acid Moisture Emulsion gör underverk på min hy nu. I vintras hittade jag min räddare i Lumene intensive hydration.

    Prisvärda och gör jobbet! Finns på Åhléns. Skulle rekommendera båda om det krisar just nu med din hy.

  • legomum

    Jag gör en egen ansiktsolja lika delar cocosolja (kallpressad förstås) och aloe vera gel.

    Det enda huden behöver är fett och fukt.

    (Brukar ha i någon droppe eterisk olja också, vilken beror på vad jag behöver för stunden)

    Gör även egen bodybutter med sheasmör i (lika delar shea, cocosolja och aloe vera gel) den har jag även i ansiktet om jag behöver fetare kräm (oftast vinterhalvåret).

    För mig fungerar det toppen så jag rekommenderar det vitt och brett till alla även om jag vet att alla inte gillar olja.

    Du kan alltid byta ut cocosoljan mot jojoba om du känner mer för den (eller annan valfri som Du gillar)

  • legomum

    Men en annan viktig sak är att se över kost och hur mycket vätska du får i dig.

    För du kan ta hand om din hy helt perfekt efter konstens alla regler men se ut som sju svåra år ändå pga att du inte sköter mat o vätska

    (Som 20 åring märks det inte lika mycket men som 30 eller 40 åring då är det tyvärr verkligheten hehe)

  • Anonym (Rebecca)

    Gillar franska apoteksmärken som typ La Roche-Posay, Bioderma och Avène. Finns flera bra hudkrämer bland alla dessa märken. Sen har jag också börjat använda rosehip seed oil om kvällen. Superskönt och använder just nu en från The Ordinary.

  • Anonym (Torris)

    Decubal! Smörj MYCKET minst tre gånger per dag och undvik att peela bort torr hud, det skadar bara den friska huden under.

Svar på tråden Vad hjälpte din torra hy i ansiktet?