• Äldre 19 Jul 17:33
    2546 visningar
    10 svar
    10
    2546

    Ångest över min BH storlek...

    Hej. Har sån ångest över min BH storlek nu. Har haft C kupa förut.. men tyvärr under 3 år har ja gått upp ca 15-18 kg tyvärr och då har såklart storleken ökat.. har väl som förnekat att jag behöver en annan typ av bh nu. Har mest kört men stora sport-bh-ar som suttit sådär...Javet inte bra, dum som man kan vara ibland.

    Idag tog ja modet att köpa en ny. Ordentlig BH. Det slutade med storlek 95D, en fin och skön BH från Lindex. Tycker de är så stort...

    Hur har ni det där ute med era storlekar och hur trivs ni med om ni har storlek 95D eller större? Tacksam för allla svar. Oavsett vad du har för storlek <3

  • Svar på tråden Ångest över min BH storlek...
  • Äldre 19 Jul 18:02
    #1

    Jag hatar BH, använder bara sport topp. Jag tycker att brösten blir så stora i bh, så utstående. Gillar mer att de plattas till i en topp.

  • Äldre 19 Jul 18:15
    #2
    Ooops skrev 2018-07-19 18:02:54 följande:

    Jag hatar BH, använder bara sport topp. Jag tycker att brösten blir så stora i bh, så utstående. Gillar mer att de plattas till i en topp.


    Men vad har du för typ av sport BH ? Köpt vart storlek osv? :)
  • Äldre 19 Jul 19:07
    #3
    Tjej2018 skrev 2018-07-19 18:15:53 följande:

    Men vad har du för typ av sport BH ? Köpt vart storlek osv? :)


    Köpte nån på maxi för att testa, passade toppen, så nu kör jag med maxi toppar :).

    Har stl l-xl
  • Äldre 19 Jul 19:08
    #4
    Tjej2018 skrev 2018-07-19 18:15:53 följande:

    Men vad har du för typ av sport BH ? Köpt vart storlek osv? :)


    Köpte nån på maxi för att testa, passade toppen, så nu kör jag med maxi toppar :).

    Har stl l-xl
  • Äldre 19 Jul 19:43
    #5
    +1

    Har storlek 75 D eller E, ibland 80 D eller E, beror lite på om de är stora eller små i storlekarna, var de är köpta osv. Är väl hyfsat nöjd med det.

    Tycker för övrigt inte du behöver gå omkring och fundera en massa på din behåstorlek, är ju inte precis så att nån annan än du behöver veta exakt vilken storlek du har, och ingen storlek behöver ju heller egentligen vara rätt eller fel;)

  • Äldre 19 Jul 19:53
    #6

    Jag har hela tiden köpt 75B och senare övergått till 80A. Och tyckt att mina bröst inte får plats i 80A egentligen, men trodde att det är nog bara att acceptera. Tills jag blivit tvungen av butikspersonal att testa och bli nöjd,med ...80C!

    Nu har jag köpt även 80B som sitter perfekt, och vet inte längre vad jag har för storlek :))

  • Äldre 19 Jul 19:56
    #7
    Melissenta skrev 2018-07-19 19:53:18 följande:

    Nu har jag köpt även 80B som sitter perfekt, och vet inte längre vad jag har för storlek :))


    Kan ju vara lite olika från behå till behå, har oxå märkt det...;)
  • Äldre 19 Jul 20:16
    #8

    Pendlar rejält i vikt upp och ner men har alltid behållt min bh-storlek oavsett om jag väger 75kg eller 100 kg

    Jag har 85D eller 80E , har alltid gillat mina bröst och är nöjd med den.

  • Äldre 20 Jul 08:54
    #9

    Okej det låter ju bra svaren jag fått. Gärna lite fler. Hoppas på mer svar bara :)

  • Äldre 20 Jul 17:53
    #10

    Jag hade 75C i många år, sen blev jag gravid och gick upp 30 kg, har nu gått ner ca hälften av de 30. Brösten är större strl 80D men med mindre fyllning så att säga ???? kan säga att jag garanterat var mer nöjd med brösten innan grav

Svar på tråden Ångest över min BH storlek...