• anonymsokerhjalp

    Behöver rådgivning A K U T

    Dottern blir 1 månad idag, 5 dagar efter förlossningen (vag fl) hade jag och mannen sex. Jag fick en grad 2 bristning i slidväggen men det gick väldigt bra att utföra samlaget och inget gjorde ont. Vi har ej haft sex efter det men igår försökte vi och det gjorde svinont!?! Har gjort en gynundersökning för någon vecka sen och då konstaterades det att allt är fint läkt men några stygn var fortfarande kvar. Vad kan vara fel? Är så rädd att det alltid kommer att göra ont hädanefter.. Kände i slidan och det är som en grop där bristningen är jag undrar om det kan vara som så att nåt har gått upp!? Vi var väldigt försiktiga igår

  • Svar på tråden Behöver rådgivning A K U T
  • EnsamSingelpappa

    Hejsan

    Alltså, en sak, det är farligt att ställa sådana frågor när man är såpass känslig som du måste vara efter allt.


    Alltså, jag vill minnas att mitt ex hade ont efter första barnet i dryga 2-3 månader som vi hade sex. Vi var tvungna att vara lite mer "kåta" och blöta än vad vi brukade behöva vara. Och hon tyckte det gjorde ont men de gick att ha sex.


    Hon hade också fått någon spricka och några stygn osv..


    Efter barn nr 2 så kändes det inget direkt. Vi hade säkert sex någon vecka efter för hon ville, jag ville inte alls, inte ALLS. Men men...


     


    Alltså, du har gjort det absolut svåraste och tyngsta som du överhuvudtaget kunde göra med att föda barn. Jag förstår att sex kanske är "viktigt" men de finns annat ni kan göra för att "leka" lite osv. Behöver inte vara samlag på dete sättet Men de är inte min åsikt att ha. Det är bara lite så som det är :)

    Ta det lugnt, kroppen är helt fantastisk med att återhämta sig efter skador/olyckor/födslar :)

Svar på tråden Behöver rådgivning A K U T