• Bexxen

    Nakenbad

    Hej på er.

    Jag och min fru är lite sugna på att prova besöka ett nakenbad.
    Man har ju alltid hört att det är nästan bara män på många av nakenbaden runt om i Sverige och framför allt min fru (även jag) skulle önska hitta ett bad där det är rätt så balanserat mellan könen. Hon är rädd att det skall kännas som hon blir uttittad om det nästan bara är män där... 
    har letat runt lite bland gamla trådar men tänkte kolla lite om det ändrat sig de senaste åren.

  • Svar på tråden Nakenbad
  • Anonym (E)

    På de stora nakenbaden är det blandat, men kvinnor och par håller sig i regel nära stegar/stranden. Ensamma män ligger lite längre bort. Jag bor i Göteborg och besöker ibland smitska udden och amundön, visst blir man uppmärksammad som tjej men inte på den nivån att det utgör ett problem.

    Prova, i värsta fall känner hon sig obekväm och då är det bara att packa ihop och åka hem igen.

    Jag är allmänt folkskygg så för mig är problemet att det ofta är ganska mycket folk överlag, oavsett kön.

  • Anonym ((B))
    Anonym (E) skrev 2018-07-20 10:51:08 följande:

    På de stora nakenbaden är det blandat, men kvinnor och par håller sig i regel nära stegar/stranden. Ensamma män ligger lite längre bort. Jag bor i Göteborg och besöker ibland smitska udden och amundön, visst blir man uppmärksammad som tjej men inte på den nivån att det utgör ett problem.

    Prova, i värsta fall känner hon sig obekväm och då är det bara att packa ihop och åka hem igen.

    Jag är allmänt folkskygg så för mig är problemet att det ofta är ganska mycket folk överlag, oavsett kön.


    Tack för svar,
    Ja precis, är ju inte värre än att man får gå där ifrån...
    Vi bor inte så långt från Gbg så kanske skulle prova något av de två Skrattande
  • Anonym (E)
    Anonym ((B)) skrev 2018-07-20 10:57:29 följande:

    Tack för svar,

    Ja precis, är ju inte värre än att man får gå där ifrån...

    Vi bor inte så långt från Gbg så kanske skulle prova något av de två 


    Gör så, smitska udden är lite enklare att ta sig till, men ofta lite överbefolkat. Ute på amundön finns mer plats men det är en bit att gå från parkeringen. Bor ni söder om Göteborg så finns det ett par fina sandstränder i Varberg, men även där är det tätt mellan folket.
Svar på tråden Nakenbad