• Anonym (Adam)

    Tösen på ICA.

    Hej jag brukar handla ofta på ICA som ligger ett stenkast från mitt hem.
    Denna sommar har en ny tös börjat sitta i kassan där, har inte sett henne innan. Hon ser ung ut så kanske sommarjobbare. Hon har suttit i kassan vid flera tillfällen jag handlat och kan inte släppa henne, Sjukt vacker och ögon som tindrar så tjusigt.När hon räcker över kvittot är det så mysigt att få en kort ögonkontakt med henne och försöker beröra hennes hand lite diskret samtidigt som jag tar kvittot.

    Har inte modet att fråga henne om en fika då risken är stor att jag får nobben. Finns det andra sätt jag kan göra för att få reda på om hon är intresserad?

    Vet varken hennes namn, om hon är singel men värt ett försök!

  • Svar på tråden Tösen på ICA.
  • Anonym (Usch)

    Få saker som är värre än alla dessa män som ska ragga på en och gå över gränser när man jobbar i butik. Röra vid hennes hand?? Du kan lika gärna ha blivit ett stort ångestmoment för henne där hon känner sig äcklad över att inte kunna säga ifrån.

    För sanningen är så enkel att hon får betalt för att vara trevlig mot dig. I hennes arbetsliv lever hon efter mottot att du alltid har rätt, och hon har förmodligen inte särskilt mycket erfarenheter av hur hon ska behandla folk som dig då hon är sommarjobbare och (som du själv säger) väldigt ung.

  • Anonym (A)
    Anonym (Usch) skrev 2018-07-20 16:50:08 följande:
    Få saker som är värre än alla dessa män som ska ragga på en och gå över gränser när man jobbar i butik. Röra vid hennes hand?? Du kan lika gärna ha blivit ett stort ångestmoment för henne där hon känner sig äcklad över att inte kunna säga ifrån.

    För sanningen är så enkel att hon får betalt för att vara trevlig mot dig. I hennes arbetsliv lever hon efter mottot att du alltid har rätt, och hon har förmodligen inte särskilt mycket erfarenheter av hur hon ska behandla folk som dig då hon är sommarjobbare och (som du själv säger) väldigt ung.
    Håller med
  • smulpaj01

    Du ska inte göra något alls utan lämna den unga ?tösen? i fred!

    Hur gammal är du?

    Håller med första inlägget, män som raggar på en när man jobbar är vidrigt!!!

  • Anonym (mmm)

    Unga sommarjobbare har det tufft nog ändå utan att behöva värja sig mot kunder som går över gränsen. Låt henne vara. 

    Om du hade känt henne lit hade det kunna vara annat men eftersom du är en helt okänd person, Baar en kund, i hennes ögon kan det bli väldigt knepigt och du gör något. 

  • Anonym (Lisen)

    Blev utbjuden och flirtad med så många gånger när jag jobbade inom service och det var ALDRIG välkommet. Låt mig göra mitt jobb och lämna mig ifred. Värsta var kunder som rörde vid en eller ställde sig för nära. Man kan liksom inte komma undan för man är på jobbet.

    Låt tjejen vara ifred.

  • Anonym (an)

    Du får hoppas på att hon tar initiativ. Som de andra säger: du kan inte göra det.

  • smulpaj01
    Anonym (Lisen) skrev 2018-07-20 17:00:25 följande:

    Blev utbjuden och flirtad med så många gånger när jag jobbade inom service och det var ALDRIG välkommet. Låt mig göra mitt jobb och lämna mig ifred. Värsta var kunder som rörde vid en eller ställde sig för nära. Man kan liksom inte komma undan för man är på jobbet.

    Låt tjejen vara ifred.


    Håller med. Det hände mig hela tiden oavsett jobb, McDonalds, reception, flygvärdinna, reseledare, guide, bartender m.m - precis ALLA service jobb och det var ALDRIG uppskattat!
  • Anonym (G)

    Chansen att hon är intresserad är inte stor du är nog 45e killen som dreglar för att hon är vad vi säger inom yrkesbranscher serviceminded och du och ditt ego ni tar det som flirt, jag tror hon vill träffa killar hon själv väljer, på krogen på fest eller söker upp på Facebook etc. Hon vill inte vara ett sexobjekt för varenda man som betalar i kassan.

    Men om ditt ego nu måste försöka så kan du prova

    Hon: vill du ha kvitto?

    Du: om du skriver ner din Facebook på det

    Eller så är du mer direkt

    Du: Hej, är det omöjligt att få ta en fika med dig någon gång?"

    Det är inte asäckligt alla fall.

  • Anonym (Anne)

    Att du använder ordet ?tös? får det att låta som att hon är väldigt ung och du en hel del äldre, vilket bidrar till att jag får en lite creepy känsla.

    Nej, du ska inte försöka få kontakt med henne. Tror det är otroligt jobbigt för alla som jobbar inom olika serviceyrken att gång på gång avvisa inviter från kunder.

  • Anonym (Adam)
    Anonym (Anne) skrev 2018-07-20 20:29:14 följande:

    Att du använder ordet ?tös? får det att låta som att hon är väldigt ung och du en hel del äldre, vilket bidrar till att jag får en lite creepy känsla.

    Nej, du ska inte försöka få kontakt med henne. Tror det är otroligt jobbigt för alla som jobbar inom olika serviceyrken att gång på gång avvisa inviter från kunder.


    Jag fyllde nyss 28 och hon kanske är 17-20. Tycker det är svårt att avgöra en tjejs ålder när de har smink. Väldigt fin är hon iallafall :)
Svar på tråden Tösen på ICA.