• Äldre 21 Jul 00:33
    3420 visningar
    4 svar
    4
    3420

    mössa nyfödd

    Halloj, har två frågor om mössa på nyfödda utomhus:

    1: Hur länge ska man ha det? Tills vilken ålder?

    2: Ska man ha det även fast det e såhär varmt ute som det e nu? 30 grader typ?

    Kommer faktiskt inte ihåg hur vi gjorde med dottern riktigt när hon var spädis.

  • Svar på tråden mössa nyfödd
  • Äldre 21 Jul 00:40
    #1

    Hade mössa på sonen även inomhus eftersom han var underviktig och hade svårt att hålla värmen. Till ca 3 mån.

    Har ingen mössa på dottern (annat än solhatt) som föddes för en månad sedan och är frisk och pigg.

  • Äldre 21 Jul 09:38
    #2
    annabellelee skrev 2018-07-21 00:40:34 följande:

    Hade mössa på sonen även inomhus eftersom han var underviktig och hade svårt att hålla värmen. Till ca 3 mån.

    Har ingen mössa på dottern (annat än solhatt) som föddes för en månad sedan och är frisk och pigg.


    ok tack snälla för ditt svar!
  • Äldre 23 Jul 21:21
    #3

    Jag frågade min BVC sköterska om mössa till nyfödd under sommaren (inne och ute) nu när det är så varmt och hon sade absolut nej till det. Det blir för varmt. Däremot behövs solhatt utomhus. Är det prematurer kanske det är annorlunda, men det var inte min dotter. fråga gärna på bb. om det är kyligt och blåsigt kan man kanske ha en liten mössa. Men nu är det för varmt för mössa. 

  • Äldre 25 Jul 01:43
    #4
    Flizan30 skrev 2018-07-23 21:21:19 följande:

    Jag frågade min BVC sköterska om mössa till nyfödd under sommaren (inne och ute) nu när det är så varmt och hon sade absolut nej till det. Det blir för varmt. Däremot behövs solhatt utomhus. Är det prematurer kanske det är annorlunda, men det var inte min dotter. fråga gärna på bb. om det är kyligt och blåsigt kan man kanske ha en liten mössa. Men nu är det för varmt för mössa. 


    ok tack snälla för att du svarade!
Svar på tråden mössa nyfödd