• Rävungen

    Kan jag göra en anmälan?

    Hej allihop.

    Lång historia kort, för ett antal år sedan hade en lärare sex med mig flertalet gånger.

    Personen fick sparken men inte av den anledningen.

    Jag sa aldrig nej utan blev hjärntvättad, vilket gjorde att jag gick med på det och trodde vi hade ett förhållande eller nåt liknande.

    Nu på senare dar har jag tänkt på detta och inser vilken skam och ånger jag känner. Jag tycker personen är ett äckel och denna har även erkänt för mig att hen utnyttjade mig.

    Kan jag anmäla detta som hände för 6-7 år sedan? Vad anmäler man för? Jag sa ju inte nej så det är ju inte våldtäkt. Även om en lärare f*n inte ska göra så mot en elev.

    Vilket straff kan det bli? Hur ser hela förloppet ut efter man anmält och som sagt kan jag ens anmäla? Jag var 16-18 när detta hände. Nu är jag 25.

  • Svar på tråden Kan jag göra en anmälan?
  • Kjell2

    Ja, du kan anmäla till polisen. Det som kan göra det brsvärligt att få en fällande dom är bevisläget.

  • Kjell2
    Rävungen skrev 2018-07-21 13:10:47 följande:

    Vet du vad som skulle krävas att bevisa det?


    Har du något skriftligt från honom, egen dagbok, någon som visste?
  • John22

    Vad är det som ska anmälas? Att en 16-åring haft frivilligt sex och sedan ändrat sig sju år senare?

  • Rävungen
    Kjell2 skrev 2018-07-21 13:34:05 följande:

    Har du något skriftligt från honom, egen dagbok, någon som visste?


    Ja jag skrev dagbok då som jag har kvar. Alla mina vänner visste. Min syster kontaktade honom också, så hon visste.

    Skolledningen visste också men blånekade att det var därför han fick sparken. Hörde senare att han fick sitta i förhör hos skolledningen om detta. Men jag vet inte vad som sades då.

    Hittade denna länk sv.m.wikipedia.org/wiki/Sexuellt_utnyttjande_av_person_i_beroendest%C3%A4llning

    Antar att det passar in.
  • Rävungen
    Dexter dot com skrev 2018-07-21 14:08:42 följande:

    Vad vill du uppnå med anmälan?


    Jag vill att han ska bli straffad för vad han gjort. Jag anser att en lärare inte ska ha sex med en elev. Speciellt inte på skolans område. Jag vet också att jag inte är den enda eleven.
  • Dexter dot com
    Rävungen skrev 2018-07-21 14:38:39 följande:
    Jag vill att han ska bli straffad för vad han gjort. Jag anser att en lärare inte ska ha sex med en elev. Speciellt inte på skolans område. Jag vet också att jag inte är den enda eleven.
    Har du kontaktat dom andra eleverna och hur ställer dom sig till en anmälan?
  • Rävungen
    Dexter dot com skrev 2018-07-21 14:56:00 följande:

    Har du kontaktat dom andra eleverna och hur ställer dom sig till en anmälan?


    Jag väntar på svar från en av dom. Tänkte prata med henne om detta.
  • Kjell2

    Brottsrubriceringen kan bli Sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning.

    Problemet är bevisläget och om du orkar en process.

  • äldreochklokare
    Kexhoqlad skrev 2018-07-21 13:35:10 följande:

    Spyr på tjejer som först knullar och sen många år senre får ångest oxh ska skylla ifrån sig på andra.... get a life.


    Äh är du en sån där "härlig" kille som inte förstår att en lärare inte får lov att bete sig så här. 
  • äldreochklokare
    John22 skrev 2018-07-21 13:43:03 följande:

    Vad är det som ska anmälas? Att en 16-åring haft frivilligt sex och sedan ändrat sig sju år senare?


    Vad är det du inte förstår? En lärare får inte utnyttja en elev! Hur kan folk inte fatta det. 
  • Rävungen
    Kjell2 skrev 2018-07-21 15:20:59 följande:

    Brottsrubriceringen kan bli Sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning.

    Problemet är bevisläget och om du orkar en process.


    Okej! Tack för infon. Du har nog helt rätt!
  • John22
    äldreochklokare skrev 2018-07-21 15:32:58 följande:
    Vad är det du inte förstår? En lärare får inte utnyttja en elev! Hur kan folk inte fatta det. 
    Jaså? Enligt vilken lag får lärare inte ha sex med elever? Och att hävda något om "beroendeställning" håller absolut inte måttet eftersom så inte alls behöver vara fallet bara för att det rör sig om lärare och elev, vilket tidigare friande domar har visat.
  • pyssel
    John22 skrev 2018-07-22 13:57:12 följande:

    Jaså? Enligt vilken lag får lärare inte ha sex med elever? Och att hävda något om "beroendeställning" håller absolut inte måttet eftersom så inte alls behöver vara fallet bara för att det rör sig om lärare och elev, vilket tidigare friande domar har visat.


    Om läraren vid tillfället var myndighetsutövande i förhållande till TS så är det till nackdel för hans sak.
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Kan jag göra en anmälan?