• jonadav

    Åsikter kring dessa (pojknamn)

    Visade sig att det är en kille i magen, så har nu fått övergå till att fundera på pojknamn. Detta är några av alternativen, vad tycker ni om dem?

    Alvar
    Alvin
    Frans
    Jonathan
    Julius
    Lucas
    Oscar
    Valter
    Vilgot

  • Svar på tråden Åsikter kring dessa (pojknamn)
  • Teady111
    Nandez skrev 2018-07-21 16:03:40 följande:

    Jättefina namn, det jag inte gillar är Frans.


    Samma här.
  • Teady111
    jonadav skrev 2018-07-21 17:42:56 följande:

    Varför gillar ni inte Frans?


    Vet inte, känns bara hårt på något vis.
  • Stuppis1

    Här är mina ärliga åsikter om namnen:

    Alvar - Helt ok namn som jag egentligen inte har några associationer till. Ganska gulligt. Gillar att det är kort.

    Alvin - Tänker på Disneyfilmen med samma namn. Inget favoritnamn för min del men ändå helt ok.

    Frans - Tänker på en mattfrans. Gillar tyvärr inte.

    Jonathan - Superfint namn!

    Julius - Gillar! Tycker också om det liknande Julian.

    Lucas - Fint men alldeles för vanligt. Finns redan flera barn med detta namn i min bekantskapskrets så för min del känns det upptaget men om ni inte har vänner eller släktingar som redan använder det är det bara att köra på!

    Oscar - Klassiskt fint namn som aldrig blir omodernt.

    Valter - Jag har lite svårt för detta namn, kanske för att jag vet en gammal gubbe som heter Valter.

    Vilgot - Typiskt namn på barn fött 2017/2018. Ingen favorit för min del.

    Jag tycker bäst om Jonathan, Julius, Lucas och Oscar

  • Milyana

    Tycker till skillnad från dom andra om Frans :)

    Alvar/Alvin är sådär tycker jag, Jonathan och Julius däremot är också charmiga namn.

    Valter och Vilgot känns så mycket som modenamn och lite try-hard. I mina öron alltså. Kör bara på dom om du veeeerkligen gillar just dom namnen.

  • JLES
    jonadav skrev 2018-07-21 15:59:04 följande:

    Visade sig att det är en kille i magen, så har nu fått övergå till att fundera på pojknamn. Detta är några av alternativen, vad tycker ni om dem?

    Alvar
    Alvin
    Frans
    Jonathan
    Julius
    Lucas
    Oscar
    Valter
    Vilgot


    Gillar alla förutom Vilgot. Vilgot är jättesött men passar mest ett barn och inte en vuxen. Men smaken är som baken! :) Jonathan, Julius, Lucas och Oscar tycker jag mest om!
  • fluu

    Alvar - Ett av mina favoritnamn! Nordiskt och starkt, samtidigt snällt. Valde dock själv bort det pga risken för att det blir "Alve"(som jag avskyr).

    Alvin - Har svårt för. Låter barnsligt och känns som en halvmesyr i jämförelse med de lika Alvar och Albin.

    Frans - Löve! Starkt, klassiskt, låter både snällt och seriöst. Lagom eget, men enkelt. 

    Jonathan - Bra, vackert, bibliskt, slår aldrig fel. Ingen  personlig favorit bara. Avskyr smeknamnet "Jonte".

    Julius - Underbart! Låter lite lagom excentriskt. Vackert, klassiskt och gångbart. 

    Lucas - Se Jonathan.

    Oscar - Gillar! Bra, enkelt, starkt, gångbart, slår aldrig fel. 

    Valter - Gillar! Starkt, manligt, gångbart och seriöst på vuxen. Busigt och snällt på barn. Gillar tyskt. 

    Vilgot - Fint och jag borde gilla, men det är lite väl barnsligt ändå. 

    1. Frans
    2. Alvar
    3. Julius
    4. Oscar
    5. Valter
    6. Jonathan
    7. Lucas
    8. Vilgot
    9. Alvin


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • pinoisme

    Här tycker jag Frans är klart finast! Gillar Alvar och Valter också, men Frans känns mer ovanligt och coolt. Ett toppennamn helt enkelt. :)

  • jonadav

    Tack för åsikterna! Av namnen jag radade upp är nu bara Alvin, Julius och Lucas kvar på listan så fortsätt gärna kommentera på dem.

    Om ni vill får ni gärna lämna åsikter om Albin, Felix, Matteo och Victor också. 

Svar på tråden Åsikter kring dessa (pojknamn)