• Anonym (Ts)

    Pappan tar inte sonen

    Jag och min man har en son som är 9 månader och jag har med mig honom ÖVERALLT. När jag handlar, när jag duschar, när jag städar, när jag träffar kompisar osv.. men min man tar honom aldrig. Min man är jätte duktig hemma, hand städar, lagar mat typ hälften av gångerna, renoverar, går med hund m.m men allt han gör är utan sonen.

    I veckan va jag så dålig med feber att han fick vabba men när han kom hem så satte han sonen i babysittern jämte sängen där jag låg och satte på babblarna för att sen gå och göra sitt.. Jag har sagt till honom att det inte känns okej, för att om det var så sonen skulle spendera dagen hade han inte behövt vabba utan jag hade klarat det själv.. men han förstår inte för att han tycker att han är så duktig som gjorde så mycket annat (han byggde nästan klart altanen)..

    Jag är trött och vet inte vad jag ska göra.. Skulle uppskatta om han kunde ta hand om sonen ibland, umgås med honom lixom och att jag skulle kunna få iallafall avlastning när jag viker tvätten.. men det han gör är alltid viktigare, och han skulle aldrig få för sig att ta hand om sonen samtidigt..

    Vad ska jag göra???

  • Svar på tråden Pappan tar inte sonen
  • Anonym (Titti)

    Åk och handla utan sonen. Gå och duscha utan sonen. Åk hem till kompisar utan sonen. Lämna helt enkelt sonen med pappan och gå därifrån. Om du inte är tillgänglig så här pappan inget annat val än att ta hand om sin son.

  • Anonym (Hm)

    Men VARFÖR tar du med sonen när du åker och träffar kompisar???

    Ryt ifrån, lämpa över ungen på mannen "nu ska jag göra x så nu får du ta z", gå iväg o h träffa kompisarna utan sonen exc.

    Röt du ifrån när din man lämnade barnet i babysittern bredvid dig när du var sjuk? Jag hade gjort det. Du måste säga till ordentligt, jag får intrycket av att du inte har gjort det.

  • Anonym (Ts)

    Jag har rutit ifrån.. Jag har skrikit och gråtit men ingenting hjälper inte. Har jag tur så tar han honom, men då kommer man hem och så är det enda sonen fått äta välling (för att det är smidigt) och så har han fått sitta i babysittern framför babblarna medans mannen passat på att spela.. Oftast tycker han att jag likagärna kan ta med honom så han kan "göra nytta hemma". Men jag får minsann göra nytta hemma OCH TA HAND OM SONEN SAMTIDIGT!!

  • Anonym (mmm)

    Precis, mansbebisen behöver växa upp och troligen funka inget utan att du är stenhård! Du får förklara att hur bra han än är på allt annat hemma så är det inte mycket värt när han ignorera sin son!

    Alternativet är ju att du frågar honom om han inte är kapabel att ta hand om ett barn (= då kan ni skilja er och han aldrig får ha barnet eftersom han inte är kapabel) 

  • Anonym (mmm)
    Anonym (Ts) skrev 2018-07-21 16:16:18 följande:

    Jag har rutit ifrån.. Jag har skrikit och gråtit men ingenting hjälper inte. Har jag tur så tar han honom, men då kommer man hem och så är det enda sonen fått äta välling (för att det är smidigt) och så har han fått sitta i babysittern framför babblarna medans mannen passat på att spela.. Oftast tycker han att jag likagärna kan ta med honom så han kan "göra nytta hemma". Men jag får minsann göra nytta hemma OCH TA HAND OM SONEN SAMTIDIGT!!


    Alltså, ville hans ens ha barn? Trodde han att barn bara sitter snällt och att man inte behöva göra något? 
    Han skulle behöva läsa på om anknytning och hur det kan skada barn att man inte bryr sig om dem. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Titti) skrev 2018-07-21 16:09:23 följande:

    Åk och handla utan sonen. Gå och duscha utan sonen. Åk hem till kompisar utan sonen. Lämna helt enkelt sonen med pappan och gå därifrån. Om du inte är tillgänglig så här pappan inget annat val än att ta hand om sin son.


    Problemet är att då får sonen välling och ingen riktig mat på hela tiden jag är borta och så får han sitta i babysittern och titta på babblarna.. Mår så dåligt av tanken. Visst får han sitta i babysittern ibaland när han är med mig med, men inte i flera timmar för att jag ska ha tid med mina nöjen.. (han spelar alltid dator de få gånger han tar sonen)
  • Anonym (Ts)
    Anonym (mmm) skrev 2018-07-21 16:18:39 följande:

    Alltså, ville hans ens ha barn? Trodde han att barn bara sitter snällt och att man inte behöva göra något? 

    Han skulle behöva läsa på om anknytning och hur det kan skada barn att man inte bryr sig om dem. 


    Helt ärligt nej. Han ville inte ha barn. Men efter något år "ville" han det ändå.. Jag är desstom gravid igen (helt oplanerat) sonen blev till med ivf så inte trodde vi att jag helt plötsligt skulle bli superfertil när jag dessutom ammade. Till min förvåning blev min man jätte glad och ville verkligen ha detta barnet, vilket ioförsig är jätte skönt då jag aboslut inte skulle vilja göra abort. Jag vet att min man älskar våran son över allt annat, det syns, men jag blir ändå orolig över det faktum att han inte tar sig tid och att vi dessutom kommer ha yttligare ett att ta hand om...
  • Anonym (J)
    Anonym (Ts) skrev 2018-07-21 16:19:37 följande:

    Problemet är att då får sonen välling och ingen riktig mat på hela tiden jag är borta och så får han sitta i babysittern och titta på babblarna.. Mår så dåligt av tanken. Visst får han sitta i babysittern ibaland när han är med mig med, men inte i flera timmar för att jag ska ha tid med mina nöjen.. (han spelar alltid dator de få gånger han tar sonen)


    Och ändå skaffar du fler barn med honom? Alltså vissa kvinnor...
Svar på tråden Pappan tar inte sonen