• lilahibiskus

    Sommarjobbsångest

    Har så otrolig ångest gällande mitt sommarjobb så jag vet inte vad jag ska göra. Jag tycker allt på jobbet känns för svårt, invecklat och avancerat för mig och jag fattar inte hur jag ska klara av olika saker. Det är ett jobb som är både fysiskt och psykiskt tungt och innehåller moment som jag är väldigt dålig på - bland annat att räkna och att köra bil. Praktiska saker som de andra  på jobbet löser hur lätt som helst. För mig är det t.ex. enormt ångestframkallande att sätta sig i en bil och bara köra iväg eftersom jag är så ovan bilförare.

    Nästan varje kväll har jag lite ångest över morgondagen och hur det ska gå på jobbet. Nu över helgen har jag bara varit hemma och tagit det lugnt, fokuserat på att bara göra lugna och stillsamma saker, tagit hand om mig själv och inte pratat med någon. Det har varit skönt och välbehövligt men nu smyger sig söndagsångesten på och imorgon ska jag tillbaka igen. 

    Jag har planerat och längtat hela sommaren efter nästa helg då det är tänkt att jag ska åka iväg över helgen och möta upp en kompis. Men nu vet jag inte om jag pallar längre. Är rädd för att få ångest hos henne och vet om att efter helgen är det tillbaka till ångestjobbet igen. Vet inte om jag kommer kunna njuta och slappna av alls under helgen. Behöver dock få tänka på annat och vill inte låta ångesten hindra mig från att göra saker.

    Vad fasen ska jag göra? Jag litar inte på mig själv att jag klarar det här. Ligger hela tiden och tänker på att jag kan förstöra för andra på jobbet t.ex. då jag räknat fel, tänkt fel eller förstöra någon egendom om jag råkar krocka med bilen eller liknande. 

    Vad hade ni gjort i min situation?

Svar på tråden Sommarjobbsångest