• Pellassarah

    Hur välja BVC på Södermalm?

    Hej!

    Jag befinner mig i slutet av vecka 35 har ännu inte valt BVC. Är bosatt i närheten av Mama Mia Söder, där jag nu går på deras MVC, och funderar på om deras BVC vid Medborgarplatsen är lika bra. Har ni några erfarenheter om en bra BVC på Söder, och som ni med varm hand kan rekommendera? Jag börjar bli lite stressad över detta nu...

  • Svar på tråden Hur välja BVC på Södermalm?
  • närkommertrean

    Vi har precis bytt till Alva BVC som också ligger vid Medis. Vi har dock inte hunnit ha något besök där än (barnen är 5 och 2 år) men vi har varit på deras barnklinik som ligger vägg i vägg och den är vi jättenöjda med. Det känns smidigt med ett BVC med barnläkare precis bredvid. På vårt förra BVC fick vi istället boka vanlig läkartid på VC för att sedan skickas vidare till barnläkare. Därför sökte vi oss till Alva barnklinik för att slippa VC och när vårt BVC las ner kändes det helt enkelt smidigast att välja Alva BVC.

  • linnéa001

    Spännande, vi har också precis bytt till Alva men inte hunnit med något besök än, fyraårskontroll om ett par månader. Innan gick vi på Allvis, den som lagts ned efter mycket kritik. Vill dock poängtera att vi var nöjda, även om de kanske var lite speciella.

    Jag tror att det bara är att välja en. Trivs man får man stanna kvar, annars är det bara att byta. Varför stressad? Vi valde inte förrän vi kommit hem från BB.

Svar på tråden Hur välja BVC på Södermalm?