• Anzil
    Äldre 23 Jul 03:24
    1066 visningar
    2 svar
    2
    1066

    Var jag kanske omogen?

    Hej!

    Jag har upplevt att min omgivning under barndomen pratade nästan jämnt om tjejer och deras figurer och pratade på ett nedlåtande, förolämpade sätt emot tjejer. Jag tyckte att det var obehagligt och jobbigt ämne. Ingenting som jag tyckte om.

    Jag hade/har intresse för tjejer, men det var något som jag höll för mig själv. Jag tyckte det var påfrestande att höra om något sådana jobbiga samtal och speciellt när någon ställde sådana jobbiga frågor. Då var det inte frågor vem jag gillade o.s.v. Utan som jag skrev, så pratade min omgivning en hel del på ett förolämpade sätt, jag tyckte verkligen inte om det.

    Till och med min äldre bror som busringde någon av hans tjej''kompisar'' och pratade på ett snuskigt sätt och kom sedan fram till mig och bad mig också säga saker. Jag var fortfarande ett barn då och jag kämpade hårt för att inte vara med i sådana ''skämt''. Jag lyckades men han blev arg, vill jag minnas.

    Idag är han mer eller mindre fortfarande detsamma. Tyvärr har han rätt stora problem med relationer och annat. Han har brist på förståelse och respekt för andra. Jag upplever också att han saknar skruvar bakom pannbenet.

    Jag kom bara att tänka på detta eftersom många av mina barndomsvänner verkade vara detsamma. Det är inga människor som jag har kontakt med idag, så jag vet inte hur de är idag.

    Är det kanske det som är ''normalt''  det som dessa människor hade för inställning.

    Jag tycker inte det och jag är glad över hur jag var då och är idag.

    Men ibland får det mig tankar om jag var omogen, d.s.v. ''onormal'' på något sätt.

  • Svar på tråden Var jag kanske omogen?
  • Äldre 23 Jul 06:48
    #1

    Nej låter som de var omogna och kanske fortfarande är delvis. Det är ju ett omoget beteende du beskriver. Låter som att du snarare var ovanligt mogen som liten som inte hängde med i det.

  • Anzil
    Äldre 23 Jul 10:46
    #2
    Mightmare skrev 2018-07-23 06:48:17 följande:

    Nej låter som de var omogna och kanske fortfarande är delvis. Det är ju ett omoget beteende du beskriver. Låter som att du snarare var ovanligt mogen som liten som inte hängde med i det.


    Tack!
    Det känns skönt att få höra det!

    Blir lite småsur i efterhand hur min mor faktiskt tvingande mig umgås med dessa människor så jag hade de runt min omgivning. Hon bestämde vilka kompisar jag skulle umgås med vid 12 års åldern.

    I början tyckte jag de var okej, men det tog inte särskilt lång tid tills det kom till att jag faktiskt såg de som jobbiga kamrater och det berodde inte enbart deras attityd och syn på tjejer.

    Jag höll för mig själv ungefär vid 14 års åldern och var en ensam person fram till ung vuxen ålder.

    Ditt inlägg gjorde mig lite varm - Jag brukar ibland tänka på om det var faktiskt jag som var onormal, på grund av att det var så många i min omgivning som hade sådan beteende, attityd och syn. Så påfrestande, så jobbigt och obehagligt!

    Tack igen!



Svar på tråden Var jag kanske omogen?