• Mollymums

    BB väskan?

    Har läst runt massor! Men alla sidor säger olika..

    Vad ska man egentligen packa i bb väskan? Har dragit ut på tiden och nu måste de göras! :)

    Vad packade ni? Till både mig, bebis och partner behöver de packas :)

  • Svar på tråden BB väskan?
  • emeloi

    Finns superbra listor att hitta på nätet. Men det jag tyckte var väldigt bra att ha med, utöver kläder till mig och bebis såklart, var tofflor, mobilladdare, godis, hårsnoddar.. Amningsbh och ilägg var också bra.. Lite ombyte till ev partner kan också vara bra ?? lycka till!

  • telly

    Hur länge vill du stanna, om allt går bra? En natt, två?

    Underkläder behövs inte, du kör nättrosor ;)

    Necessär, tofs, extra ombyte, kläder till bebisen. Vårt barn kräktes mycket från början så vi behövde flera ombyten. Annars kör man ju hud mot hud i bara blöja så 1 ombyte för hemresan.

    Snacks till pappan, kläder och necessär till pappan.

  • Johannana

    Du kanske redan vet detta men tipsar ändå :) Googla på din förlossningsavdelning så du kommer till deras hemsida, där brukar de och BB ibland skriva vad man behöver ha med sig! Hjälpte i alla fall mig när jag skulle börja packa :)

    Ett annat tips förutom de du fått ovan är lypsyl om du tänkt använda lustgas, läpparna kan bli sjukt torra!

  • Anonym (H)

    Ett tips, som inte är ett måste men väldigt mysigt, är att ta med sig något speciellt att äta. Min dotter föddes runt jul och vi tog med oss speciella julkakor från min mans hemland som vi åt på BB. Alltid när jag äter sådana kakor flyttas jag tillbaka till den underbara tiden på BB med vår lilla nyfödda. Ett minne som kommer att hålla i sig hela livet :)

  • MsM84

    Det beror mycket på var ni kommer få stanna efter förlossningen och vad man får där. Vi bodde på parienthotell där man inte fick något så vi behövde ha med oss blöjor, kläder osv. Stannar man på BB där man får sånt behövs inte det. Hårsnoddar, lypsyl och laddare är iaf bra saker!

Svar på tråden BB väskan?