• Daygamer

    Billiga aktier, var hittar jag dessa?

    Hej,

    Jag är rätt blåst och vill börja med aktier i små summor, därför tänkte jag ställa frågan var jag hittar billigaste aktierna?

    Jag kör avanza platformen och vill såväl ha billiga aktier i USA som i Stockholm men behöver veta framförallt var man hittar dessa förutom dagstidningar?

  • Svar på tråden Billiga aktier, var hittar jag dessa?
  • Godisbuske

    Om du inte sparar i billiga indexfonder , så börja där.  Läs om aktier och samla info först.  Finns mycket på nätet och youtube, för nybörjare. Det är mitt råd.

  • Kjell2
    Daygamer skrev 2018-07-23 18:25:03 följande:

    Hej,

    Jag är rätt blåst och vill börja med aktier i små summor, därför tänkte jag ställa frågan var jag hittar billigaste aktierna?

    Jag kör avanza platformen och vill såväl ha billiga aktier i USA som i Stockholm men behöver veta framförallt var man hittar dessa förutom dagstidningar?


    Är du rätt blåst ska du inte ge dig in på aktiemarknaden, framför allt inte utländska aktier.
  • Daygamer
    Kjell2 skrev 2018-07-24 09:43:12 följande:

    Är du rätt blåst ska du inte ge dig in på aktiemarknaden, framför allt inte utländska aktier.


    Der låter som att du ifrågasätter mitt påstående, finns det en anledning till det?
  • Kjell2
    Daygamer skrev 2018-07-24 13:19:37 följande:

    Der låter som att du ifrågasätter mitt påstående, finns det en anledning till det?


    Vilket påstående?

    Priser på aktier hitta du via Avanza eller på respektive börs hemsida.
Svar på tråden Billiga aktier, var hittar jag dessa?